ik zit met een beveiligingsprobleempje, excel file wordt gebruikt in 2000, XP, 2003 en 2007.
cellen beveiligen via bladbeveiliging lukt niet omdat de bladnamen gewijzigd kunnen worden. (bladnamen zijn dmv VBA gekoppeld aan cellen in blad 1)
idee is nu om een popup te laten verschijnen indien men een cel met formule wil overschrijven, dit lukt me wel via een dubbelklik van de cel maar dat is niet de bedoeling, popup zou al moeten verschijnen vanaf dat men de cel selecteerd.
Is dat mogelijk?
of kan er op een of andere mannier toch een bladbeveiliging geactiveerd worden?
via deze code worden de bladnamen gecreeerd.
cellen beveiligen via bladbeveiliging lukt niet omdat de bladnamen gewijzigd kunnen worden. (bladnamen zijn dmv VBA gekoppeld aan cellen in blad 1)
idee is nu om een popup te laten verschijnen indien men een cel met formule wil overschrijven, dit lukt me wel via een dubbelklik van de cel maar dat is niet de bedoeling, popup zou al moeten verschijnen vanaf dat men de cel selecteerd.
Is dat mogelijk?
of kan er op een of andere mannier toch een bladbeveiliging geactiveerd worden?
via deze code worden de bladnamen gecreeerd.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim wsh As Worksheet, r As Range, helerange As Range
Set helerange = Range("A1:A70")
If Target.Count = 1 And Not Intersect(Target, helerange) Is Nothing And Target <> "" Then
If WorksheetFunction.CountIf(helerange, Target) > 1 Then
MsgBox "Deze naam bestaat al." & vbCr & vbCr & _
"Je kan geen 2 tabbladen dezelfde naam geven.", vbCritical + vbOKOnly
Target.ClearContents
Exit Sub
Else
For Each wsh In ThisWorkbook.Worksheets
If WorksheetFunction.CountIf(helerange, wsh.Name) = 0 And wsh.Name <> "invul" Then
wsh.Name = Target
Target.Select
Exit Sub
End If
Next
End If
End If
End Sub