• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Popup met invul mogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

DCTALK

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2009
Beste heren/dames

Ik wil graag een excel doc. wat verder uitbreiden. In dit excel worden de unieke calculatienummers gegenereerd. De state hiervan wordt bepaald door een kleur code.
Als de gegevens worden ingevuld (wordt via een userform gedaan) komt er een 1 te staan (dat is lichtgroen = lopende calculatie) of (2 = donkergroen = opdracht) of (3 = rood = vervallen)

Nu zou ik graag willen dat als er een 2 wordt ingevuld dat er een popup verschijnd met wat invul mogelijkheden. oa. wat is de aanneemsom, datum vd opdraht, contactpersoon. en eigenlijk bij 3 ook, met bijv wat is de rede van annulering.

Als iemand mij zou kunnen helpen hierin, dan hoor ik dat graag
al vast bedankt!

vr gr Corné

Ik zou het met een 2e userform of eventueel met een 3e userform oplossen.
In deze userforms kan je via een combobox alleen de calculaties laden die een status 2 of 3 hebben.

Als dit een oplossing is dan kunnen we je ondersteunen met de problemen waar je tegen aanloopt...

Spaarrie

inderdaad lijkt me dit een oplossing,
door gebruikt te maken van een combox, als de states van 1 naar 2 of van 1 naar 3 veranderd zou deze naar voren komen zodat bij 2 , de aanneemsom kan worden ingevuld en bij states 3 de rede waarom vervallen. Aan de hand van deze gegevens kan ik aan het einde van het jaar weer een conclusie trekken.
Als je me hiermee zou willen helpen graag

dank
CvO

Aangezien je het allemaal beveiligd hebt, dan maar zo...
Voorbeeldje om de userform te tonen
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal target As Range)
    If Not Intersect(target, Range("M2:M" & Range("M" & Rows.Count).End(xlUp).Row)) Is Nothing Then
        If target = 1 Then UserForm1.Show
        If target = 2 Then userform2.Show
        If target = 3 Then userform3.Show
        If target = 4 Then
            userform4.Show
        Else: MsgBox "Geen juiste waarde ingevuld.", vbInformation, "Foutje"
    End If
End Sub
Je moet wel zelf userforms maken

spaarrie

dank je, ik ga dr vanavond ff mee aan de slag.
ik dacht dat ik het ww er af had gehaald. maar userform geen probleem, ik laat je het nog even weten.

alvast bedankt voor de moeite

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan