• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Popup scherm maken voor keuze macro's

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanKorbijn

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2013
Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen aan de code voor een popup scherm waarin een overzicht komt van alle macro's welke ik heb in een bestand.
Hierin dient door middel van het dubbel klikken op de macro naam de macro op te starten.
De macro's dienen in 7 groepen onderverdeelt te kunnen worden.

Groeten,
Jan

Het is afhankelijk van wat er moet gebeuren, maar het gebruik van een userform lijkt mij hiervoor een goed aangewezen middel.

Onze vriend snb heeft dat al eens uitgewerkt:

http://www.snb-vba.eu/VBA_Excel_VBproject.html
Code:
Sub Modules_namen()
     For j= 1 to ThisWorkbook.VbProject.VBComponents.Count
         msgbox ThisWorkbook.VBProject.VBComponents(j).Name
     Next
End Sub

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Bedankt voor de eerste input
Alleen heb ik iets anders voor ogen

een popup scherm op te roepen door een functietoets Cntr+M (of zo)
Waarna een scherm verschijnt welke bestaat uit meerdere regels tekst waaraan een macro is gekoppeld
Via een schuifbalk aan de rechterzijde kan door de verschillende regels worden gescrold.
Door middel van het dubbelklikken op zo'n tekst regel dient een macro te starten.

Wie kan mij helpen aan de vba code hiervoor

Groeten,
Jan

Jan,
- Cobbe heeft je al een goede link gegeven;
- en ik herhaal: bekijk eens de mogelijkheden van een userform (tkint doet ookzoiets maar maakt er een zoekplaatje van).
- Rechsklik op de tab waar de naam van een werkblad op staat, kies "Programmacode weergeven", en kies in het menu: "Invoegen"- "Userform". Tegelijk met een userform verschijnt de werkset besturingselementen. Stoei daar wat mee en je bent vertrokken. Ondervind je dan nog problemen, dan zijn er hier wel mensen die je verder aanwijzingen zullen geven. Een forum is vooral bedoeld om je op weg te helpen, niet om complete toepassingen te maken.

@Zapatr,

Wat bedoel je met "tkint maakt er een zoekplaatje van"?

mvg,
tkint

Die heeft in zijn bestand het blad waarop de keuzemogelijkheden staan, verborgen.
Kies in zijn bestand in het menu: Opmaak - Weergeven en verbergen -> Blad zichtbaar maken.

Geef deze eens een poging.
Userform openen met ctrl-m. macro starten door naam aan te klikken in listbox.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Warme bakkertje,

Als ik de macro open krijg ik foutcode 400

Misschien nog een keer posten

Groeten,
Jan

Als ik het bestand download en open, daarna Ctrl m indruk gaat het UF gewoon open.

Hallo allemaal,

Na een dag tobben is het me nog niet gelukt om een werkende popupscherm te creëren voor mijn uitdaging.
Wie kan mij helpen aan een voorbeeld zoals door mij omschreven.

mvg,
Jan

Je kan eens beginnen met het uploaden van jouw bestandje. Volgens mij staan er voldoende oplossingen maar wil je toch iets anders.

Vermelden dat je je vraag ook elders gesteld hebt toont respect voor alle helpers die hun vrije tijd besteden aan het helpen van mensen zoals jij.

Bijlagen

Beste,

Ik heb jouw bestand als bijlage in post #17 bekeken. Door dubbelklikken op de macronaam start de macro. Er werden verscheidene oplossingen aangebracht, maar blijkbaar raakt het probleem niet opgelost.

In bijlage jouw aangepast bestand.

mvg,
tkint

Bijlagen

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie actieve input
Echter krijg ik een foutcode 400 in het test bestand van Warme Bakkertje en start er helemaal geen macro op in het voorbeeld van tkint.

Ik ga er mee stoppen.
Nogmaals sorry dat ik de vraag ook op een andere site heb geplaatst

Groeten,
Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan