popup venster met set cookie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frenske123

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Berichten
1.260
Hoi

Ik zoek heb gezocht naar een soort popup venster bij het opnenen van een pagina, en onderstaande gevonden

Is het mogelijk hier wat code in te zetten voor een cookie, zodat de popup niet constant in beeld komt

edit

Ik zie dat het venster de nadere code verplaatst , zoek eigenlijk meer een script dat als een popupvenster opkomt zonder de achterliggende pagina te "verstoren"


Code:
<!doctype html> 
<html lang="en">
<head>
    <meta charset="utf-8" />
    <title>jQuery UI Dialog - Modal confirmation</title>
    <link rel="stylesheet" href="http://code.jquery.com/ui/1.9.2/themes/base/jquery-ui.css" />
    <script src="http://code.jquery.com/jquery-1.8.3.js"></script>
    <script src="/resources/demos/external/jquery.bgiframe-2.1.2.js"></script>
    <script src="http://code.jquery.com/ui/1.9.2/jquery-ui.js"></script>
    <link rel="stylesheet" href="/resources/demos/style.css" />
    <script>
    $(function() {
        $( "#dialog-confirm" ).dialog({
            resizable: false,
            height:540,
            modal: true,
           // buttons: {
//                "Delete all items": function() {
//                    $( this ).dialog( "close" );
//                },
//                Cancel: function() {
//                    $( this ).dialog( "close" );
//                }
 //           }
        });
    });
    </script>
</head>
<body>
 
<div id="dialog-confirm" title="Empty the recycle bin?">
      <form name="nieuwsbrief" method="post" action="#" >
 <p>Wil je op de hoogte blijven van onze laatste</p>
<p>nieuwtjes schrijf je dan in op onze nieuwsbrief</p><br>
<p style="font-weight:bold;">Naam<br><input type="text" name="YMP2" size="20" style="font-size:13px; margin-top:6px;"  autofocus /></p>
<p style="font-weight:bold">E-mail adres<br><input type="text" name="YMP0"  style="font-size:13px;margin-top:6px;"   /></p>
<p><input  id="verzenden" type="submit" value="Verzenden"  class="submit"/></p>
</form>
 
</body>
</html>
 
Laatst bewerkt:
Hoi Frenske,
Heb je dit topic al gezien, en komt dat in de buurt?


  • Dit kan aangepast worden voor automatische vertoning bij opening van de pagina.
  • Kan ook automatisch gesloten worden na x seconden (zonder dat er iets gebeurt).
  • Eventueel kan er ook een cookie-mechaniekje aan vast geplakt worden.
  • Niet nodig: jquery-ui.css, jquery-1.8.3.js, jquery.bgiframe-2.1.2.js, jquery-ui.js (alleen al de jquery-ui.js is 14.912 coderegels). :shocked:
  • Wel nodig: mini-scriptje van 25 à 30 coderegeltjes. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Hoi CSSHunter,

Ik denk dat ik hier wel wat mee :thumb:

(zat verkeerd hierboven in post hierboven , heb ook nog een ander soortgelijk script nodig, dat heb ik bij PHP staan)

Bedankt Frens
 
Hoi Frenske,
Zie nu pas de wijziging van je reactie.
Maar intussen uit de montage-hal gerold:


  • Test: vliegende-confirm-box.htm met koekje. :)
  • Zie broncode: cookie blijft 1 dag geldig, de volgende dag zie je ze opnieuw vliegen. ;)
  • Als het invliegen via het cookie is uitgezet, kan er ook nog een functie'tje bijkomen om het desgewenst nog eens binnen te halen (zit in het voorbeeld in de Reset).

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Hoi CSSHunter,

Thanks ...het lijkt er aardig op..zou het met die cookie in mijn script ook gaan? of jou cookie en mijn slide:)

Groet Frens
 
Dat zal best gaan, denk ik.
Nog eentje, nu met een in-/uitvlieger en herhaalfunctie:



En zo zijn er 1001 variaties mogelijk. :)
 
Laatst bewerkt:
Nop, de bezoeker moet hier actie ondernemen (op "Nee, bedankt" klikken) om er op deze pagina van af te komen, anders blijft de herhaal-functie doorgaan.

Als hetzelfde ding op alle pagina's moet komen, kan je aan de "Nee, bedankt" knop het plaatsen van een cookie vastknopen.
Dan komt ie ook op de volgende pagina's niet meer.

Maar als de bezoeker niet op de eerste pagina op "Nee, bedankt" heeft geklikt, dan komen ze op vervolg-pagina's weer wel. Daar kan ook op "Nee, bedankt" geklikt worden, en dan blijven ze daarna ook weg.

Je kan ook aan de "Ja, laat maar zien" knop een cookie-plaatsing verbinden, zodat als iemand eenmaal gekeken heeft, er niet steeds gevraagd wordt om het nog eens te doen, resp. het ding uit te zetten. Is wel zo vriendelijk.

En een hele andere: de invlieger alleen op de eerste bezoek-pagina laten verschijnen (welke dat is, maakt niet uit; bv. als je via Google bij een vervolg-pagina bent uitgekomen) + automatisch een cookie + op andere pagina's niet meer.

1002 mogelijkheden dus. ;)
 
Hoi CSShunter..

bedankt, zal het eens doorlopen.

groet Frens
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan