Popup venster openen (php function)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hombre

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2006
Berichten
65
Hallo

Ik had een code die een venster opent in een bepaalde afmeting dat ik gebruikte in html, zeg maar een soort popup venster. Nu heb ik dit een beetje aangepast en het werkt wel in een function() bij php maar het opent in een ander volledig scherm en dit is juist niet de bedoeling. Kan iemand de fout er uit halen?

PHP:
echo "<a href='venster.php' onclick='WindowMail(this.href,'Nieuw','500','420','yes');return false'>klik hier</a>";

Hartelijk dank
 
Misschien moet je de phpfunctie ook neerzetten...


Ik denk echter wel dat het kan liggen aan de instellingen van je browser. Heb je het ook al crossbrowser geprobeerd?
 
Ik zal de vraag misschien een beetje anders formuleren. Onderstaande code opent een pagina van mijn site in een nieuw venster perfect. Ik wil enkel nog afmetingen geven aan het venster. Vb: 500 breed, 400 hoog

PHP:
echo "<a href='stemkamp.html' target='_blank'>Stemmen</a><br />";

Bedankt
 
De functie WindowMail is mij onbekend (ok na het googlen ook onbekend) en ziet er daarom dus uit als een functie die je zelf gebt gemaakt. Daarom wilde ik die functie zien...

Verder ziet het eruit als een javascript > dus in het verkeerde forum...
De javascript manier om een popup te genereren is als volgt (met hoogte en breedte)

PHP:
window.open ('titlepage.html', 'newwindow', config='height=100,
width=400, toolbar=no, menubar=no, scrollbars=no, resizable=no,
location=no, directories=no, status=no')

Helpt dit?
 
Die code met "windowsmail" heb ik al heel lang en ik weet niet meer van waar deze komt, maar goed vergeet dit even.

Ik heb dus een php pagina, zie voorbeeld en hierin wil ik gewoon een link maken naar een php pagina die opent in een soort popup venster.

Ik wil even zeggen dat php voor mij nog in de beginfase staat maar deze site heb ik "geërft" en ik wil een en ander wijzigen, vandaar.

PHP:
<?php
	function fotoskamp()
	{
		echo "<span class='titel'>Foto's Bestellen?</span><br /><br />";
		echo "WIL JIJ NOG GRAAG DE KAMPFOTOS ?<br />";
		echo "BESTEL ZE DAN NU ONLINE<br /><br />";
		echo "Stuur je naam, adres en telefoonnummer naar mail@hotmail.com <br /><br />";
		echo "KOSTPRIJS: €5<br />";
		echo "Om te stemmen voor de activiteit, klik hieronder op de link<br />";
		echo "<br />[hier wil ik een link maken om een popupvenster te openen]<br />";
		
	}
?>

Nota: deze php pagina wordt geopend in een deel van het venster gestuurd door een andere pagina. vb link: http://www.site/index.php?pagina=kamp&actie=fotoskamp#";

Hopelijk is dit duidelijker.
Bedankt
 
Laatst bewerkt:
Die code met "windowsmail" heb ik al heel lang en ik weet niet meer van waar deze komt, maar goed vergeet dit even.
Dat jij hem al lang gebruikt wil niet zeggen dat hij bij je geërfde site ook bekend is...

Als jij nergens die functie hebt gedeclareerd zodat de pagina hem kan gebruiken is het logisch dat er niets gebeurd.
 
Hallo

Aan iedereen op het forum een gelukkig nieuwjaar en dat alle wensen mogen uitkomen.

De oplossing op mijn vraag heb ik niet gevonden maar heb het opgelost met een gewoon volledig scherm, niet in een popup. Deze hebben ook soms een nadeel dat sommige mensen pop-ups uitschakelen dus dit lijkt een betere oplossing.

Hartelijk dank en voor mij is dit afgesloten

Hombre
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan