• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Popup vensters

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mieke1985

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2011
Berichten
101
Hallo allemaal,

Ik wil een registratie lijst maken in Excel. Is het mogelijk om zodra het bestand wordt geopend een aantal popup vensters te laten verschijnen waar de gebruiker antwoord op moet geven en deze antwoorden worden dan overzichtelijk in een tabel genoteerd?

Bijvoorbeeld: “wat is uw naam?” “welke datum wilt u noteren?”

Ik hoor het graag. Bedankt.

Groeten
 
Ik ben net op een site terecht gekomen met een uitleg van formulierbesturingelementen. Ik ga dit eerst even uitzoeken.
 
Je zou eens moeten zoeken op 'userform maken'. Denk dat je daar een mooier resultaat mee behaald...
 
Bedankt Spaarie.

Ik heb een formulier gemaakt alleen krijg ik het niet voor elkaar om de VBA-code erin te zetten.

Het is dus de bedoeling dat alle ingevulde gegevens in een lijst worden geregistreerd.
Ook wil ik graag dat het formulier direct bij het openen van het bestand in beeld komt.

Wil iemand hier naar kijken?
 
Laatst bewerkt:
Om te beginnen moet dit stuk in ThisWorkbook om je UF te starten bij het openen v/h bestand.
Code:
Sub Workbook_Open()

    frmKIFarchief.Show
    
End Sub

De rest zal ik later naar kijken.
 
Mieke,
Werken met Uforms oogt mooi en zijn soms zeer nuttig.
Maar ohwee!! als er iets moet aangepast worden.
Alles moet je invullen of aanduiden, en dan moet alles juist weggeschreven worden.
Je zal zeker problemen hebben met de datum-format.

Maar de grote kracht van excel zit in de eenvoud.
Kies in de bijlage je naam, vul het dossiernr. in, en excel doet de rest.
Als het dossier afgehandeld is, filter je het dossiernummer, zet een kruisje in kolom F, en excel doet weer de rest.

Bekijk bijlage Datum en tijd registr..xlsm
 
Wieter, Bedankt, opzich een goed systeem.

Maar...ik ben wel benieuwd of iemand mijn userform nog compleet kan maken. Het leek mij zo'n mooi systeem.
Als er problemen zijn met de datum dat is het evt. ook mogelijk om dit handmatig nog toe te voegen. Het handige aan het formulier vind ik dat je een soort van verplicht bent om alles in te vullen.

Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan