Popup

Status
Niet open voor verdere reacties.

demeyer

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
sinds enkele tijd heb ik een nieuwe storing
in Chrome worden sommige woorden onderlijnd
wanneer ik met mijn muis op het onderlijnde woord kom
verschijnt een popup cfr bijlage
weet iemand soms raad?

Bijlagen

• popup.jpg
    popup.jpg
    43,1 KB · Weergaven: 20
  1. Klik op de 3 streepjes rechts in de hoek.
  2. Kies voor extra -> extensies
  3. Vink alles uit wat je niet nodig hebt. (of niet kent)
  4. Verwijder ze eventueel ook.

Als dat het niet fixed (na restart van chrome uiteraard), dan zit het programma op je pc geinstallerd.
Gebruik dan een tool als Ccleaner of Revo uninstaller om het weg te halen.

ik heb alle extensies uitgevinkt o.a. adbloc plus dat juist beweert popups tegen te houden
heb chrome opnieuw gestart
moet nu wel een zekere tijd proberen om te zien of die vervelende popups terugkomen

Ik heb dit laatst ook gehad, wat ik zou doen is even je computer laten scannen op virussen. Eentje die je hiervoor kan gebruiken is Malware Bytes. Hier te downloaden: http://www.malwarebytes.org/

Als het goed is geeft hij een aantal virussen aan na de scan en die kun je dan volledig van je computer af halen. Dit is namelijk een virus die er voor zorgt dat woorden blauw worden en er reclame te voorschijn komt. Hiermee verdienen ze veel geld.

Als malware Bytes ook niet werkt zou ik Ccleaner downloaden dit schoont je hele Computer op en kan het probleem ook fixen. Ccleaner is hier te downloaden: http://www.piriform.com/ccleaner/download

ik heb die twee programma's staan
maar wil eerst zien of het aan de extensies ligt

demeyer

tot nu toe is het fenomeen niet teruggekomen
alhoewel ik de extensie Adblock plus terug heb aangevinkt
enige die blijft uitgevinkt is TubeSaver 1.125

Die tubesaver was idd de boosdoener wss. Adblock is een bekende extensie die zoits niet doet. (al ben ik tegen het gebruik van adblock op ELKE site, youtube is ok maar de rest :P)

je bedoelt Adbloc beperken tot Youtube?
ik zie wel Opties bij Adbloc
maar niet hoe Adbloc beperken tot Youtube

je bedoelt Adbloc beperken tot Youtube?
ik zie wel Opties bij Adbloc
maar niet hoe Adbloc beperken tot Youtube

Wat ik bedoel:

Er zijn genoeg sites die een kleine advertentie hebben die niet echt direct invloed heeft op het gebruik.
Daarmee bedoel ik dus een advertentie om een centje bij te verdienen, niet zoals bij youtube een volle advertentie VOOR een video (wat erg irritant is)

Hoe je het doet:

Klik op het adblock icoon rechtsboven
Kies voor "Options"
ga naar de 3rde tab (Customize)
onder stop blocking ads klik je op: "Show ads everywhere except for these domains..."
Vul daar de sites in waar de advertenties echt hinderlijk zijn (zoals bijv. youtube).

Waarom JIJ moelijk moet doen om andere advertenties wel te zien?:

Veel kleine sites (en enkele grote) verdienen bij met een kleine advertentie.
Nu blokeer je bijv. ook de advertentie van helpmij.nl! En dat is nog wel de site waar je geholpen bent :)!
Helpmij.nl had namelijk voor elk van jouw bezoeken een ieniemini klein beetje aan geld gekregen door de advertentie.

Waarom zeg IK dan dat jij het moet doen?:

Ik zeg dit tegen iedereen om 2 redenen:

1. Ikzelf heb een gratis website (http://mi-soft.nl) waar 1 advertentie op staat die niet hinderlijk is
  2. Als iedereen alles blokeert dan wordt het voor veel gratis sites (zoals helpmij.nl) moeilijk om te blijven bestaan. (of om gratis te blijven)

hartelijk dank voor de uitleg
ik ga dat morgen toepassen

demeyer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan