Port 00. help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

i2obin

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2011
Goedendag forumgangers,

meestal als ik een probleem ondervind met de PC weet ik dat binnen een aantal weken/maanden zelf of met behulp van iemand uit mijn omgeving prima op te lossen.

Nu is echter het geval dat ik sinds enkele maanden met een opstart fout is waar ik niet vanaf kom..

Wanneer ik de PC normaal start krijg ik vlak voor het moment waarop normaal windows start de melding Port 00... te zien en vervolgens.. niets.. Als ik tijdig op F2 druk kan ik wel in de setup komen, waar ik vervolgens op F10(opslaan) druk. De settings die er dus al staan sla ik op, vervolgens start de computer wel normaal, maar het lukt me dus alleen via deze omweg!

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft of de kennis bezit om mij van deze vervelende omweg af te helpen!

specs:
Windws 7 ULTIMATE 64bit
Quad core 2,33Ghz
GT120
4GB ram

Mvg
Robin

:)

kijk eens bij opstarten als het goed is zie je staan:
windows normaal starten
veilige modus
veilige modus met netwerk mogelijkheden
veilige modus cmd invoegpassingen (of wat anders)

klik dan op veilige modus met netwerk
als het goed is komt je dan in een soort windows
mischien zie je daat hoe je het kan oplossen!:thumb:
:thumb:

Veilige modus mogelijkheid activeren, komt pas na het Bios.

@i2obin,

Welkom op Helpmij.nl.:)

Heb je het moederbord batterijtje al eens vervangen voor een nieuwe?

Wat zoeken op internet levert alleen op dat het fenomeen wijst in de richting van mogelijk kapotte hardware. Wel allemaal in het engels...
Heb je soms een "bejaarde" pc - of zijn onderdelen daarvan al op leeftijd?
Vooral de harddisk en de videokaart zijn dan verdacht.
Kun je dat checken? In een andere pc testen?
Ook geheugen kan een bron van vage fouten zijn. Als je 2 reepjes hebt, probeer dan eens met 1 op te starten, of wissel de reepjes om.
Maar er kan nog veel meer verdacht zijn. Hier vind je een soort van draaiboek om hardware te checcken: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492/last
Misschien levert het wat op!

Na het verhaal AHCI ROM BIOS Revision ..datum..copyright.......

krijg ik dus

Port 00:

na een aantal secondes (10-15? zoiets)
het volgende:

BOOT FROM AHCI CD ROM : _

wachten....

DISK BOOT FAILURE INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

ik weet niet of het relevant is maar de ene keer zie ik in de setup van bios AHCI-HDD0-WDC WD10EAVS-007B1 staan als HDD en dan andere keer niets..

Mijn beginnersgevoel zegt me dus dat hij de ene keer de harde schijf wel herkent en de andere keer niet???

Ik kan me echter niet voorstellen dat de hardware kapot is als de computer verder wel vlekkeloos loopt?

De PC is relatief nieuw, jaar of anderhalf geleden gekocht bij Media Markt en heb hem nooit open gehad.

Ik heb tijdens het opstarten de opties F2 (setup) en F8(boot order). Hoe kom ik nu in veilige modus?

Mvg en bedankt voor de reacties,
Robin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan