Port 22 is open volgens shieldsup!

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Ik deed een check met Shieldsup om te zien of mijn firewall sthealth zou zijn...voorheen wel maar nu dus niet.

Hij geeft aan dat poort 22 open is en dat begrijp ik niet..

Hoe kan ik die poort dichtkrijgen? Wat moet ik er aan doen?

Ik gebruik de ZA Security suite.

:thumb:

De standaard-poort voor File Transport Protocol-verkeer is 21. Verkiest men een beveiligde verbinding (servertype SFTP/SSH), dan gebruikt men poort 22.

SSH uitleg

Bedankt voor je bericht en beschrijving maar wat ik me blijf afvragen...ik lees dat niet in de tekst namelijk, is het erg dat ie open staat en hoe krijg ik em dicht?

In wezen is SSH een protocol, waarbij het SSH programma het protocol uitvoert. U kunt met SSH eenvoudig de besturing van een computer elders in een TCP/IP netwerk (incl. internet) controleren en besturen. En dat allemaal op een beveiligde manier. Die 'remote' computer dient dan wel over een SSH-server te beschikken en u dient een naam en wachtwoord te hebben daarvan om er bij te kunnen komen. Voor uw eigen computers, die elders staan niet zo'n probleem als het bv. een Linux server is, bij een provider wordt het lastiger, omdat deze vanwege beveiligingsaspecten niet snel toegang zal verlenen.

Is het bovenstaande vetgedrukte van toepassing dan klopt het.
Heb je een router, daar kan je als bovenstaande niet van toepassing is, de poort sluiten.
En anders in je firewall die poort dichtzetten.

Maar gevaarlijk is het niet, alleen een extra poort om bovenstaande uit te voeren.

Ik heb inderdaad een computer met vaste aansluiting, deze dus, en boven staat een computer die verbonden is met een router.

Op een of andere manier begrijp ik het nog steeds niet maar als jij zegt dat het geen probleem is, geloof ik je.

Laat het maar zoals het is.

bedankt,

:thumb:

Probleem is opgelost....en daarbij ook het probleem met Hitmanpro wat niet wilde; want, wat bleek; ik had een programma draaien Ghost Surf 2005, een soortement van anomynizer over een proxy. Na 3 dagen kwam ik erachter dat als ik dat ding op de hoogste (secure) stand zette, dit proggie diverse poorten openzette....

Echt, ik heb wat afgevogelt met diverse firewalls en virusscanners; Kaspersky, Norman, ZA, ZA Pro, ZA Suite, Panda Security Suite, Trend Security Suite, noem maar op, het ene erop het andere eraf.

Uiteindelijk heb ik dat proggie weggehaald en heb ik Trend Security Suite erop gezet. En het werkt weer, Stealth...

En....Hitmanpro doet het nu ook, waarschijnlijk werd e.e.a. tegen gehouden door de proxyserver waardoor essensiele updates niet binnenkwamen en Hitman dus niet wilde werken.

Jullie nog wel bedankt voor de tips en trucs.

groet en :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan