Port 27015 Open Gooien...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meric

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Hallo, mijn probleem is dat ik PORT 27015 niet kan openen.
Om mijn Counter Strike 1.5 gameserver te openen.
Ik heb heel veel manieren geprobeerd.
Zoals, www.portforward.com, en heel veel manieren wat er op andere forums werd gezegd.
Er staat wel een andere type van Q-Tec maar die is niet het zelfde dus die lukt niet.
Mijn router merk is Q-Tec 54G, en dat is zo een rot router die niet op portforward staat.
Ik had toen de merk 778WR gebruikt maar die zag er anders uit dan de mijne.
Dus ik kon niet mijn port forwarden.
Hier zie je een foto van me router:
2003942608686173394_rs.jpg

En hier zie je een foto van mijn router menu:
[smallimg]http://aycu26.webshots.com/image/29905/2001246689640514699_rs.jpg[/smallimg]

Ik zie nergens NAT staan zoals veel mensen zijden.
Zal ik misschien een andere router nemen?
Ik weet nog geen een andere oplossing
Nouja dit was het dan, ik hoop egt dat iemand een oplossing vindt om me PORT 27015 te openen…

Mvg Meriç

Laatst bewerkt door een moderator:
De handleiding op Internet is niet volledig, maar kijk onder Tools, daar heb je de meeste kans.

Kijk daar naar iets als "Gaming & applications", "Virtual server", "NAT", "NAPT" of dergelijke termen.

Succes,

Tijs.

Onder tools staat Wizard...
Ik heb er op geklikt en dat is gewoon router rebooten, en daar staat niks over Gaming & applications NAT of NAPT..

Maar ik heb wel dit: [smallimg]http://aycu26.webshots.com/image/31385/2005289865273128015_rs.jpg[/smallimg]

Dat is de virtual server, maar daar snap ik ook niks van...
Kijk maar een onderaan ik had proberen het te doen:P

Heel mooi. Hier moet je zijn ! :)
Klik aan: Enable
Vul in als naam: Counter Strike GS
Laat protocol op TCP staan
Private port: 27015
Public port: 27015
LAN server: [het ip-adres dat je pc heeft, te achterhalen met Start->Uitvoeren-> cmd /k ipconfig]

Dan op de Add knop drukken en (indien aanwezig) nog een knop als Save All, Save etc.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb precies gedaan wat daar staat maar toch helaas:confused:
Ik word egt gek ik heb gewoon bijna alles gedaan maar toch server komt niet bij HLSW te staan.. en hier http://www.utorrent.com/testport.php?port=27015 Daar staat dat 27015 port niet open is:(

verplaatst naar:
Netwerk > Routers

Meric, in het vervolg mag je de "reageer op vraag" knop gebruiken ipv de "quote" knop indien je niet over een specifiek gedeelte van een post iets wil zeggen.

Daarnaast mag je bij plaatjes die groter zijn dan 800x600 de [smallimg][/smallimg] tags gebruiken ipv de
tags
. Anders wordt het forum uit zijn layout gerukt.

Op www.portforward.com staat dat je veel meer poorten moet doorschakelen voor Counter Strike dan alleen 27015 UDP:

Counter Strike:
TCP-poorten: 27020 t/m 27039
UDP-poorten: 1200 en ook 27000 t/m 27015

Als je bovenstaand lijstje ziet, dan kun je de zojuist gemaakte portforwarding naar 27015 TCP weer uitschakelen of verwijderen. Je had dus al een goede staan met 27015 UDP, die wél laten staan, maar er moet nog veel meer bij (zie mijn lijstje voor Counter Strike).

Daarnaast, om de test op die utorrent site te laten slagen, moet de Counter Strike server wel aan hebben staan, anders krijgt die site geen antwoord op die poort, en zal dus melden dat het niet werkt.

Heb je dat allemaal voor elkaar, en het werkt nog niet, dan moet het probleem ergens anders liggen, bijvoorbeeld bij de firewall die je gebruikt op je pc. Je zou, als test, even die firewall uit kunnen zetten en dan nog een keer die test doen.

Succes,

Tijs.

Op www.portforward.com staat dat je veel meer poorten moet doorschakelen voor Counter Strike dan alleen 27015 UDP:

Counter Strike:

Als je bovenstaand lijstje ziet, dan kun je de zojuist gemaakte portforwarding naar 27015 TCP weer uitschakelen of verwijderen. Je had dus al een goede staan met 27015 UDP, die wél laten staan, maar er moet nog veel meer bij (zie mijn lijstje voor Counter Strike).

Daarnaast, om de test op die utorrent site te laten slagen, moet de Counter Strike server wel aan hebben staan, anders krijgt die site geen antwoord op die poort, en zal dus melden dat het niet werkt.

Heb je dat allemaal voor elkaar, en het werkt nog niet, dan moet het probleem ergens anders liggen, bijvoorbeeld bij de firewall die je gebruikt op je pc. Je zou, als test, even die firewall uit kunnen zetten en dan nog een keer die test doen.

Succes,

Tijs.

Dus moet ik 27020-27021-27022-27023-27024 etc tot en met 27039 steeds zo een apart ding aanmaken en voor UDP hetzelfde?

Counter Strike:

Dat is inderdaad de boodschap die ik uit die www.portforward.com informatie haal m.b.t. Counter Strike.

Een hele klus, ik geef het toe, maar ik zie geen andere manier.

Tijs.

ik heb ongv het zelfde probleem alleen ik weet wel hoe het moet alleen wij hebben sinds kort een nieuwe router/Switch een D-link DES-1005D en weet niet hoe ik er in kom (via internet explorer/netscape/mozzilla FF etc. kan iemand mij hier mee helpen, hij staat ook niet op www.portforward.com alvast bedankt:D

@1034: De D-link DES-1005D is een switch, niet een router.
Specificaties: hier

Er valt/hoeft daar dus niets te worden ingesteld. Mogelijk wél op het apparaat dat vóór de D-link DES-1005D staat.

Heb je uitgezocht welke router dát dan is, daarover een aparte vraag stellen (dus niet inbreken in de vraag van iemand anders).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan