Port 80 staat open

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
Via shieldsup merk ik dat port 80 nu open staat, is dat echt 'n probleem en zo ja, hoe krijg ik die stealth.
Ik gebruik nota bene een router, voor telefoneren via de kabel in combinatie met cable wanadoo; de 42networks, type DRG22. Daarin heb ik wel 'n aantal poorten geforward
voor de werking van een bepaald programma (helpt overigens nog niet).
Verder staat de XP-firewaal aan en heb ik bovendien Norton Internet Security op mijn PC !
 
Wat ik er uit begrijp is dat b.v. grc.com en amazone.com deze poorten gebruiken en dat alleen bij toegang zoeken tot die sites port 80 open staat ! Verder op lees ik toch ook; dat het niet helemaal zonder risico is. Wat moet ik er nu mee en - als ik wil - hoe blokkeer ik die port 80 alsnog.
 
als je graag wil blijven surfen zonder proxyserver ... zou ik deze toch niet toezetten ...
als je em sluit en dan geen internet meer hebt ... duidelijk :)
 
vreemd poort 80 is algemene internet poort websites enzo ..
maar als ik ga scannen op welke site dan ook is die stealth en niet bereikbaar voor de buiten wereld

komt dit soms door mijn router en zone alarm Pro ? :cool:

maar het is dus wel mogelijk om hem dicht te gooien ;)

als je meer zekerheid wil hebben trek je de kabel van je internet eruit
bij elke lading van je pagina :cool: of je laten afsluiten van internet
en bij je vrienden gaan internetten :p
 
Laatst bewerkt:
In Grc staat over port 80 vermeld.
The web is so insecure these days that new security "exploits" are being discovered almost daily. There are many known problems with Microsoft's Personal Web Server (PWS) and its Frontpage Extensions that many people run on their personal machines. So having port 80 "open" as it is here causes intruders to wonder how much information you might be willing to give away.

Zie de bijlage : Is ditt nu wel of niet een probleem, dat port 80 open staat !
 

Bijlagen

  • Shieldsup-GRC.JPG
    Shieldsup-GRC.JPG
    70,8 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
ja oals ik al zei als je die volledig dicht gooit dan is je http niet meer bereikbaar waarschijnlijk
compleet buiten gesloten van internet je zou hem wel stealth kunnen maken ... dicht voor buiten wereld .. open voor je eigen gebruik en ja er is altijd wel een mini risico over het feit dat er een poort open staat maar goed lang leve de antivirus antispy adware en firewalls :cool:
 
Dus nauwelijks risico. Maar goed, ik constateerde dit nadat ik een nieuwe NAT-router (voor gebruik telefoon via de kabel) de DRG22 van 42networks in gebruik had genomen, dat app.(alleen) moet dan juist die poort kennelijk nodig hebben om binnen te komen. Met de vorige router, was de betreffende poort stealth.
 
Laatst bewerkt:
PC acting as a webserver ?

Op de site van http://probe.hackerwatch.org/
krijg ik de volgende melding op de openstaande port 80.
"If this computer is not supposed to be acting as a web server you should not have this port open".

Hoe moet ik dit interpreteren, performt je PC automatisch als een webserver, als je op online bent ? Zo niet, dan zou die port dus toch stealth moeten zijn, waarbij je 'gewoon' online kunt zijn en tegelijk ook mijn telefoonabonnement (via de kabel, van Comfour)operationeel hebt.
 
als er in jou router
een firewall zit dan moet ie wel stealth zijn
ook al staat de firewall uit

bij mijn SMC barricade van zone alarm
word overigens automatisch ge update :p
staat bij hardware firewall dat ie uit is
maar blokkeerd altijd nog de meeste dingen
als ik gascannen zijn al mn poorten gesloten of stealth
als die aan staat krijg ik hetzelfde

dus kortom je zou moeten kijken in de router
of daar uberhaubt een firewall inzit
en dan te gaan kijken of die uit staat of aan staat
of dat ie de regulare poort 80 vrij houd van alle
gemakken en dingen
 
Ik denk het laatste. Ik ga informeren bij Comfour en laat het je weten.
 
Of je stuurt even je ip-adres naar een bekende van je, en laat die eens internet explorer gebruiken op dat ip adres http://%ip-adres%

Dan zie je wat er op draait. Kan misschien ook het menu zijn van je router, dan is het wel veilig om dit uit te zetten ;)
 
Hoi Yari02,

Je pc is niet standaard een server die poort 80 nodig heeft (o.i.d.). De test die je gedaan hebt heeft volgens mij 'antwoord' van je pc gekregen toen er een verzoekje naar die poort gestuurd werd. Als jij niet een webserver (IIS, Apache of een andere -bestaat die?) draait die daadwerkelijk een internetpagina aanbiedt, zit je fout. Dat is ook wat in het engelse tekstje bedoeld wordt.

Het feit dat je internetverkeer over poort 80 loopt (gewoon huis-tuin-en-keuken-internetgebruik bedoel ik dan) heeft niet zo veel te maken met de respons die de test kreeg.

Groetje,

Jasper
 
vervolg

Op zich is er niets aan de hand. Poort 80 wordt namelijk alleen maar gebruikt door mijn Digibox(t.b.v. telefoon via de kabel, mijn internetabonnement van wanadoo), en deze wordt niet geforward naar de pc. Kwaadwillende kunnen hier ook verder niets mee, aangezien er geen services draaien op die poort (tenzij de "WAN access" ook aan staat).

Je merkt overigens niets van de Service access (WAN) aan of uit. Het enige wat je ermee afsluit is de mogelijkheid om vanaf afstand in te loggen. Dus heb ik - in deze situatie - de WAN op UIT staan !
 
Laatst bewerkt:
Dan zou ik de zaak als afgehandeld beschouwen. Niks aan het handje.

Groetje,

Jasper
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan