port forward router voor ipcam

Status
Niet open voor verdere reacties.

nikslukt

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2013
Wie kan mij helpen want ik kom er niet uit. Ik heb een router (copperjet), daaraan hangt een switch en daaraan hangen een ipcam (bedraad) en een pc.
Het adres waarop ik de beelden kan bekijken is: http://172.19.3.3:5555/

Nu wil ik een poort forwarden om de ipcam op internet te kunnen bekijken. Maar welk ip moet ik nou invoeren: die van mn ipcam of die van mn computer of die van de gateway? Als ik mn externe ip invoer dan zie ik de webpagina van mn copperjet ipv de ipcam.

Wat doe ik verkeerd?

Je moet portforwarden naar 172.19.3.3 en vooral ook niet vergeten om in de ipcam ook de standaardgateway goed ingesteld hebben in de ip-instellingen ervan. Het standaardgateway adres is het 172.19.3.x ip-adres van je copperjet.

Tijs.

Allereerst dank voor je reactie. Het poort forwarden lukt om een of andere reden niet. Als ik een poortnummer invoer dan zet de router hem steeds weer op 0 bij het opslaan. zie: Ik heb verschillende poorten geprobeerd.

a. Je moet niet vergeten dat (stel dat je poort 3389 zou willen portforwarden) de 2 ingangen onder resp. External Port Range en Internal Port range allen 3389 moeten hebben tijdens het instellen.
b. Je zult mogelijk vergeten zijn om deze stap te zetten:
Vergeet niet op Save config te klikken om e.e.a. op te slaan. U kunt dit doen door in de web interface te gaan naar Configuration.

Staat ook in in deze portforwarding handleiding

Tijs.

Laatst bewerkt:
wat ik ook doe, de software savet de ingestelde poorten niet
toch maar ff mn provider gebeld en ik krijg een nieuwe modem/ router,
als ik hem heb, laat ik wel ff weten of het gelukt is

nieuwe router is binnen en poort forwarden is meteen gelukt, 't lag aan de copperjet

dank voor de hulp

Graag gedaan en fijn dat het met de nieuwe routermodem gelukt is.

Geaag nog je vraag de status Opgelost geven.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan