Port forward voor publieke localhost

• Onderwerp starter Onderwerp starter kivdw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kivdw

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Dag iedereen!

Ik maak erg veel gebruik van mijn localhost server. Nu zou ik die graag beschikbaar willen maken aan andere mensen. Het probleem is dat ik achter een router zit. Dus de localhost is alleen beschikbaar voor mij en de andere mensen die aan de router zitten (de familie dus). Ik heb gehoord dat dat kon worden opgelost met Port Forwarding. Wat is dat precies en hoe moet het?
Ik heb een Philips router, ik weet niet precies welk model. Als dat van belang is, zal ik dat op gaan zoeken.

Alvast hartstikke bedankt!

Kaj-Ivar

Bedankt voor de link, alleen word ik er niet veel wijzer op... Ik heb namelijk de instructies gevolgd, ik heb bij mijn ipadres (192.168.1.3) de apache poort gezet (blijkbaar is dat 80,443). Hieronder de link naar een screenshot.

http://design.vanderwijst.com/forwarding.jpg

Maar er gebeurt nog steeds niks als ik naar mijn gewoon ipadres ga (80.200.176.132). Wat doe ik fout?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Kaj-Ivar

naja ik heb iig nog nooit van een poort gehoort waar in , in voor komt.
Dus waarschijnlijk de verkeerde poort :), ik het niet gewoon 80 tot 443 :)

naja ik heb iig nog nooit van een poort gehoort waar in , in voor komt.
Dus waarschijnlijk de verkeerde poort :), ik het niet gewoon 80 tot 443 :)

wou ik net zeggen, ik doe vaak verschillende poorten open maar nog nooit een , ergens hoeven zetten
mischien 80-433?

Je ip adress is dit he: Ga naar start / uitvoeren / tik cmd / je krijgt zwart schermpje / tik ipconfig/ wat bij ip adress staat is je ip

mvg

Laatst bewerkt:
sorry het zal niet 80 tot 443 zijn maar gewoon poort 80 en poort 443 gewoon ff apart invullen en dan zal het goed moeten zijn

Je ip adress is dit he: Ga naar start / uitvoeren / tik cmd / je krijgt zwart schermpje / tik ipconfig/ wat bij ip adress staat is je ip

mvg

Ja, maar omdat ik achter een router zit is dat gewoon 192.168.1.3, en dit is niet publiek beschikbaar... Of begrijp ik het verkeerd?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Kaj-Ivar

Sorry voor mijn drie reacties achterelkaar, maar ja ;)

Ik heb nu de poorten 80 en 443 laten doorsturen naar mijn locaal ip adres. Wat moet ik daarna doen?

Groetjes!

Kaj-Ivar

wou ik net zeggen, ik doe vaak verschillende poorten open maar nog nooit een , ergens hoeven zetten
mischien 80-433?

mvg

Dat is je interne IP adres dus daar hebben mensen van buitenaf niks aan. Als je je ip wil weten moet je gewoon ff naar www.watismijnip.nl gaan.

Maar er gebeurt nog steeds niks als ik naar mijn gewoon ipadres ga (80.200.176.132). Wat doe ik fout?
Volgens mij laten sommige routers/modems het niet toe om vanaf binnen het netwerk via het externe IP weer naar binnen te gaan, probeer het eens via een online proxy site zoals www.hidemyass.com.

nee je ip is niet watismijnip.nl

dit is je ip:

ga naar start / uitvoeren / cmd / ipconfig

en wat bij ip adress staat
of ipV4 als je dat hebt

,mvg

Ik heb het over het externe IP, niet het interne. Als je met ipconfig je externe IP kan zien betekend dat dat je computer rechtstreeks op het net is aangesloten, wat dus bijna nooit is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan