Port forward werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superbrian007

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2012
Hallo,

Ik wil weer eens een keer me minecraft server aan zetten op portforward.

Maar op eens geeft hij een keer aan: Perhaps a server is already running on that port?

Wat zal hier het probleem denk je van zijn.

Ik heb in me router gekeken of het ip in de port forward tapje er nog. Ook heb ik gekeken of mijn port forward settings goed stonden in de horizon box. Die moeten namelijk doorverwijsen naar de router. En dat ip staat er ook nog.

Wat kan ik nu nog doen?

Mvg. Brian

Betekent dat er mogelijk nóg een ander Minecraft server proces (of iets anders) poort 25565 TCP en/of 25565 UDP bezet houdt.
Doe het volgende als je die melding weer krijgt bij het openen van Minecraft server:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
in het CMD-venster:
netstat -ano | find /i "25565" > p25565.txt
notepad p25565.txt

PS: Het teken tussen -ano en find is het pipeline-teken, oftewel Shift-\ op het toetsenbord (een NL toetsenbord).

Je ziet in de laatste kolom een PID (=Process ID) staan. Die kun je als kolom toevoegen in Taakbeheer in het tabblad Processen (zet daar aan dat je alle processen van alle gebruikers wilt zien).
Kijk welke PID overeenkomt met wat je in Kladblok hebt staan. Dan weet je welk proces die poort(en) bezet houdt.

Tijs.

Hallo,

Moet je dat dikgedrukte in 1 keer in de cmd zetten of per stukje? Want als ik eerst "netstat -ano" en daarna "find /i 25565" doe, dan krijg ik "Paraformer format not correct"

Mvg. Brian

Staat op 1 regel, dus............... Ja, natuurlijk moet dat in 1x ingevoerd worden.

Tijs.

Als ik het dikgedrukte in 1 keer helemaal kopieer dan opent hij een kladblok bestand met daarin niks.

Mvg. Brian

Dan klopt de melding niet dat er al iets op die poort luistert.
Ik zeg in die posting: Doe het volgende als je die melding weer krijgt bij het openen van Minecraft server:

Oftewel: Is dat nog wel het geval? En natuurlijk moet je de standaard poort gebruiken voor Minecraft server, oftewel poort 25565 TCP en poort 25565 UDP, anders werken mijn commando's niet.

Tijs.

Ik heb de Minecraft server nog eens geopent met dat IP, maar ik krijg gewoon nog het zelfde als in het begin.

De poort staat ook gewoon goed ingesteld.

Dit krijg ik als ik een server opstart:
CMD minecraft.png

(Ik snap het ook niet)

Kunt u zien, wat hier verkeerd aan is.

Of als ik de comment van u intyp:
CMD netstat.jpg

Doe ik het zo goed?

Mvg. Brian

De commando's kloppen.
Omdat p25565.txt leeg is is de suggestie dat er al iets op de poort 25565 luistert bij jou niet van toepassing.

Betekent ook dat de melding (in jouw geval) wat anders betekent, en ik vermoed dat ik ook weet wat:
Zie dat de melding praat over binden op ip-adres 192.168.0.1
Daar HAD het ip-adres van je pc/minecraftserver moeten staan, maar is (weet ik zo goed als zeker) het ip-adres van je router!
Oftewel: Je server.properties bestand is fout. Haal dat 192.168.0.1 ip-adres weg achter server-ip= in het server.properties bestand van je Minecraft server, sla het op en probeer daarna opnieuw je minecraft serversoftware te starten.

[Staat er niets achter server-ip= in server.properties dan wordt automatisch gebind met alle ip-adressen die je server heeft, dus dan krijg je nooit binding problemen.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo Tijs.

Bedankt voor je duidelijke reactie.

Ik heb het in de server.properties veranderd, en hem geprobeerd aan te zetten. Dat ging al goed.
Maar toen teste ik het op Canyouseeme.org en daar heb ik als poort ingevuld "25565" maar hij gaf geen verbinding aan. Wat hij wel aangaf was "No route to host"
Wat zou daarvan het probleem kunnen zijn?

Gr. Brian

Laatst bewerkt:
Zijn een paar redenen voor te bedenken (combinaties zijn mogelijk, dus kijk naar allen):
1. Je hebt een routermodem van je provider en je hebt daar achter een eigen router gezet (waar jouw MC server mee verbonden is). Dus een router-na-router setup.
In dat geval moet er 2x worden geportforward, 1x in elk van de 2 routers:
a. Vanuit je eigen router naar het ip-adres van je server en als je daar toch bent: Schrijf ook op welk WAN/Internet ip-adres je router heeft gekregen van de provider router die ervoor staat. Heb je nodig bij stap b.
b. Vanuit de provider routermodem naar het WAN/Interrnet ip-adres van je eigen router (zoals opgeschreven in stap a.)
2. Firewall op je MC server pc die inkomende verbindingen blokkeert. Zorg ervoor dat poort 25565 TCP én poort 25565 inkomend zijn toegestaan. Alternatief kun je java.exe en/of javaw.exe (welke maar wordt aangeroepen bij het starten van je MC server software) volledige inkomende en uitgaande rechten geven in je firewall.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan