Port forwarden apache server

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorissje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2008
Beste jongens/meisjes. Ben een beetje nieuw hier omdat ik er nu zelf niet meer uitkom.
Ik draai nu een apache server op mijn computer.
Mijn computer staat aangesloten via één router. Nu kan ik wel op mijn server via 192.168.16.3
maar via mijn externe ip niet. Niet gelijk gaan katten van ja eerst forwarden.
Dat heb ik gedaan, alleen weet ik niet of het goed is.
Ik heb een virtuele server gestart op port 80 met het interne ip adres 192.168.16.3
En hij moest het opzoeken van port 80
dus 192.168.16.3:80 zou geforward moeten worden naar 86.86.enz.enz:80
Ook heb ik normaal porten geforward en bij localside als ip 192.168.16.3 met subnetmask 255.255.255.0
met port 80 via tcp.

Nu, als ik naar mijn externe ip ga, krijg ik mijn router?
Maarja, iemand dus laten uitproberen en die kreeg gewoon kan de server niet vinden.
Dus wat doe ik fout en wat kan ik er aan doen.
Ik heb een eminent router die best wel oud is.

Haal die portforwarding weg, ga weer via je browser naar het externe ip-adres, en krijg je dan weer je router, dan heb je in de eminent aanstaan dat het ding op afstand (dus vanaf het Internet) beheerd mag worden. Zoiets heet (vaak) Remote management.
Zet Remote management dus af in je router als bovenstaande van toepassing blijkt, zet dan de portforwarding weer terug, en ga dan weer testen via het externe ip-adres.

We horen het wel.

Tijs.

heb werkelijk alles geprobeerd maar niets werkt, ik heb alles netjes geforward van mijn interne ip 192.168.16.3 naar mijn router op port 80, maar als ik de router een andere port geef dan doet mijnes het weer niet
help?

Graag een duidelijke terugmelding wat mijn uitprobeer-opties precies hebben opgeleverd.
Aan mededelingen als 'alles geprobeerd' heeft het forum niet zo veel.

Vermeld verder even precies welk type Eminent router het betreft.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan