Port forwarden Belkin router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steur

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2005
Wie weet hier antwoord op?

Nu wil ik graag via extern buro blad verbinding maken.
Zodat als ik bv bij n vriend ben dat ik dan even via extern buro blad verbinding met mijn thuis computer maak.

Op de computer is alles goed ingesteld.

Want als ik bij mijn thuis beneden extern buro blad aan gooi en ik toets het IP adres in van mijn computer wat ik van mijn router heb toegewezen gekregen dan doet ie het gewoon.

Maar als ik verbinding maak van buiten mijn router om word er gezegt dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Dat ligt hem toch omdat de router de poort niet open heeft of zit ik verkeerd.

Het is een Belkin router F5D7230-4
Ik gebruik windows XP Prof.
Modem is van Multikabel.
het is een Kabel aansluiting

Wie helpt mijn uit de brand?

Met vriendelijke groeten,

Steur

Laatst bewerkt:
Voor extern buroblad moet je het standaard poort nummer 3389 forwarden naar het ip-adres van je pc, dus 192.168.x.x of welke adres je pc dan ook maar heeft.

Hier vind je de manual, kijk op pagina 69 voor forwarden

Bijlagen

• 3389.jpg
    3389.jpg
    7,6 KB · Weergaven: 54
  • port.jpg
    port.jpg
    41,3 KB · Weergaven: 78
Laatst bewerkt:
Ja maar nu is mijn vraag dus als ik op Virtual server druk en dan kan ik het instellen ja.
maar wat moet ik instellen of intoetsen bij port enz.??
Maar uit die manual kom ik niet daar kom ik niet uit.

Ik heb n file geupload zodat u kan zien wat ik nu dus ingesteld heb.

Ik weet niet of dat klopt zo daarom heb ik een screen dump gemaakt en die even geupload ik hoor het wel of het wel of niet klopt.

Groeten,

Steur

Bijlagen

• router.JPG
    router.JPG
    28,1 KB · Weergaven: 63
Dump ziet er goed uit, lijkt mij wel overeen te komen met de manual. Je hebt de juiste poort open gezet en als 192.168.2.3 het ip-adres van jouw pc is zit dat ook wel snor.

Ik neem aan dat je links ook op [restart router] hebt geklikt?

Hey ja ik heb ook op restart router geklikt.

Maar nog steeds word er gezegt de client kan geen externe verbinding maken en nog een heel stuk verhaal maar ik ben vergeten het te kopieeren dus ik maak er zometeen even opnieuw een screen dump van en dan upload ik dat weer hierzo op het helpmij forum.

Groeten,

Steur

Het nut van [privat ports] is mij nog niet duidelijk. Wat gebeurt er als je die leeg maakt? En ik hoef natuurlijk niet te vragen of je op [apply changes]............................:)

ik heb gewoon op applly changes gedrukt natuurlijk haha...

En ik kan niks weg laten bij private ports want dan word er gezegt invalid change ofzo.
dus ik kan hem ook niet opslaan zonder er iets in te moeten vullen.
Vreemd maar waar...

Groeten,

Steur

Ik zie in de link hierboven dat jij kennelijk twee regels moet aanmaken, Zowel tcp als udp. Bijn mijn Sweex hoeft dat niet, daar volstaat één regel. Probeer eens?

Nog een vraag: je wilt toegang tot pc 1, probeer eens vanaf pc 2 naar je pc 1 te gaan en dan niet met ip-adres 192.168.x.x, maar met je ip-adres die je van je provider hebt gekregen? Lukt dat wel?

Laatst bewerkt:
Ik ga dat nu even proberen met het ip adres van me provider ik geef zometeen weer n reactie terug of dat wel gelukt is of dat ik ook n foutmelding krijg.

Hieronder staat het bestandje met de exacte foutmelding.

Heb het geprobeerd om vanaf een computer thuis met dat ip adres van me provider en helaas krijg ik dan dezelfde foutmelding wat hieronder als bijlage staat..

Groeten,

Steur

Bijlagen

• extern.JPG
    extern.JPG
    31,5 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
Ik heb nu dus ook in de router n port forwarding gemaakt met UDP ofzo en de router opnieuw gestart en ik probeerde het weer vanaf n andere pc met het eigen ipadres van me provider maar helaas doet hij het nog steeds niet ik krijg nog steeds dezelde foutmelding wat ik als bijlage toegevoegd heb.

Groeten,

rechtsklik [deze comp] op de pc die je wilt benaderen en check mn schermdumpje

Bijlagen

• Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    44,8 KB · Weergaven: 54
ja ik snap dat wel dat staat allemaal goed ingesteld maar het probleem is ik kan wel vanaf binne huis met het IP adres van me router inloggen maar als ik inlog met t ip adres van mijn provider doet hij het nog steeds niet. Dan krijg ik die client foutmelding.

en die blijf ik krijgen ook heb ik de poorten al open gegooid 2 x TCP en UDP wat je net zei maar het helpt nog niks.

Ook in mijn router zie ikdit staan.

Firewall > DMZ

DMZ The DMZ feature allows you to specify one computer on your network to be placed outside of the NAT firewall. This may be necessary if the NAT feature is causing problems with an application such as a game or video conferencing application. Use this feature on a temporary basis. The computer in the DMZ is not protected from hacker attacks. To put a computer in the DMZ, enter the last digits of its IP address in the field below and select "Enable". Click "Submit" for the change to take effect. More Info

IP Address of Virtual DMZ Host >

dann staat hier mijn IP adres >>> 192.168.X.X dan kan ik hem hier Enable zetten.

Ik weet het niet

Groeten,

Steur

ok, ik vroeg ernaar omdat ik dezelfde melding krijg zodra ik hier mijn te benaderen pc uitvink. Vandaar

Wat gebeurt er als je tijdelijk je firewall uitschakelt?

DMZ:
http://nl.wikipedia.org/wiki/DMZ_(informatica)

dmz staat bij mij uitgeschakeld, bij jou kennelijk ook

Bijlagen

• dmz.jpg
    dmz.jpg
    5,7 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Als ik mijn fire wall uitschakel krijg ik hetzelfde probleem dus dat geeft ook niet.

GRoeten,

Steur

Nog steeds is het probleem niet opgelost...

Ik ga vandaag verder met zoeken en met rommelen om het toch tot n oplossing te brengen. Ik hoop dat iemand of de gebruiker van gister mijn hier weer bij helpt.

Groeten,

Steur

of gebruik LogMeIn.com

een heel handig programma, wat ik ook gebruik.:thumb:

Heb je het publieke internet adres (ip-adres dat je van je provider hebt gehad) op je modem of op je linksys router?
Als het op je modem zit, en je hebt op je linksys wan-poort nog een ander adres (bijvoorbeeld 10.0.0.150), dan heb je een extra subnet tussen je lan en je internetverbinding (tussen de linksys router en het 'modem', dat dan eigenlijk ook een router is).
Wat je in dat geval kunt doen is op het modem een extra port-forwarding aanmaken voor poort 3389 naar het WAN-ip adres van de linksys.
Wat beter is, is het modem in z.g. bridge-mode zetten, zodat het subnet tussen modem en router komt te vervallen. Je krijgt dan het publieke ip adres op de WAN-poort van je linksys en het zal direct werken.

Verder hoef je alleen maar de TCP-poort 3389 door te zetten voor extern bureablad, dus maar 1 regel. Let ook op je firewall-regels. Er moet een regel 'permit/ allow 3389 van WAN naar LAN <jouw interne IP> of zoiets in staan. Test eventueel, zoals eerder gezegd met het tijdelijk uitschakelen van je firewall.

Succes.

Heyy,

Ja dit is een belkin router en ik heb een multikabel modem dus ik denk dat dat niets met de modem te maken heeft.

Dus het is een linksys router.

En met firewall uitgeschakeld van me computer heb ik al geprobeerd maar nog niet met de firewall van me router. Dat moet ik dan nog even proberen.

Groeten,

Steur

Wat is het IP-adres dat je op de WAN-zijde van de Belkin hebt? Het is belangrijk om te weten of dit je publieke adres is (bijv. 83.123.123.x), of een privaat adres (bijv. 192.168.x.x, 10.x.x.x, 172.16.x.x)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan