Port forwarden gaat niet....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter_1994

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2009
Hallo,

Sinds zo'n 2 dagen ben ik gaan uitzoeken of ik ook mijn poorten kan forwarden met mijn nieuwe router.
Alleen, het lukt me voor geen ene cm...
Er is wel een optie om een poort toe te voegen, maar als ik dat doe dan gebeurt er niks.
Mijn doel hiermee is, om een poort voor BitTorrent te openen zodat mijn downloads sneller gaan. :D (Nu is dit meestal 1KB/s terwijl ie met 50 seeders is verbonden)
BitTorrent geeft ook aan dat ik een poort moet forwarden om andere PC's met mij te laten verbinden...
Soms heb ik ook downloads gehad die gewoon op 800KB/s downloaden (De normale snelheid dus)

Router type: Thomson TG789vn
Heb ADSL 8Mb/s
Provider: KPN

Ik heb verder deze handleiding nog gevonden maar ik werd er niet veel wijzer van omdat op de gebruikersinterface op mijn router veel anders is dan in de handleiding word uitgelegd...

En dan mijn 2e vraag, hoe kan ik wel ooit mijn externe hardeschijf laten werken op mijn router???
Het lampje van USB aansluiting geeft wel aan dat hij aan staat en is aangesloten.
Ik zie de hardeschijf ook in mijn netwerk op mijn PC.
Maar als ik ermee wil verbinden, lukt dit niet.

Heeft KPN soms misschien staan te knoeien in de routers die ze meeleveren?

Weet iemand raadt??

Alvast bedankt :)

Laatst bewerkt:
Download en installeer Simple Portforwarding
Start het op
Kies (als de 'website' van de speedtouch in het Nederlands is) bij Router voor Thomson TG789vn (Thomson Dutch firmware)
Kies (als de 'website' van de speedtouch in het Engels is) bij Router voor Thomson TG789vn (Thomson firmware)

Succes,

Tijs.

Dankje Tijs voor je reactie.

Als ik de port wil forwarden dan geeft hij deze melding als ik op OK klik:

Starter port cannot be larger than the ending port.

Eeeuh,??
Ik heb verschillende dingen geprobeert maar het werkt niet :(

De melding lijkt duidelijk: je hebt een reeks poorten opgegeven waarvan het startgetal van de reeks hoger ligt dan het eindgetal. Het startgetal moet echter lager zijn dan het eindgetal ("Van poort xx tot en met poort yy").

Succes,

Tijs.

Hmmmz,

Ja dat snap ik wel.

Maar als ik bijv poort ww tot zz wil openen dan zegt ie dat nog steeds.
Zonet heb ik ook een update ontvangen van BitTorrent en nu zegt hij dat de netwerk status goed is...
Mijn download gaat soms 100KB/s... en ook 300KB/s...
Terwijl ie nu met veel seeders is verbonden en zegt dat er geen problemen zijn met het netwerk...

Als ik de test doe in BitTorrent dan zegt hij dat de NAT-PMP en UPnP zijn uitgeschakeld.
Ik weet zeker dat de UPnP aan staat maar NAT-PMP?
Daar heb ik niks aan gedaan...

Weet je ook een antwoord op mijn tweede vraag in mijn eerste post? :D

Alvast bedankt :P

a. Het kan zijn dat je eerder al wat hebt geportforward dat overlapt met wat je nu probeert te portforwarden.
b. Ik vermoed dat het lijkt op de portforwarding van de ST797. Kijk hier voor hoe het eruit moet zien. Vul op het begin van de pagina in welke poort je wilt portforwarden en daaronder welk ip-adres je pc heeft nu.

Verder heb ik geen hulp. Als je er niet mee uitkomt dan zul je moeten wachten totdat iemand zich meldt die zelf ook zo'n router heeft.

Tijs.

Ok,

Ik heb de handleiding gevolgd en het is gelukt.

Alleen BitTorrent zegt nog steeds dat de NAT-PMP en UPnP zijn uitgeschakeld.
Terwijl ik zeker weet dat de UPnP ingeschakelt is.
Alleen dan is de vraag hoe ik de NAT-PMP kan inschakelen :$

je kan ook utorrent gebruiken als je daar geen bezwaar tegen hebt die is iets makelijker te port forwarden en je kunt ook het progamma pfconfig gebruiken die is te downladen op btjunkie.com en van deze versie weet ik dat het werkt PFConfig v1.0.275

en je kan ook bittorrent er mee forwarden.

en nat-pnp en upnp kun je in je opties van bittorrent uitschakelen.

alhoewel dat niet verstandig is dacht ik en in utorrent die naar mijn mening beter is gebeurt dat automatisch en je kunt speedtesten doen en makelijk kijken of je poort open is en pfconfig herkent automatisch welke poort utorrent heeft gekozen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan