Port forwarden/ netgear wgr614v9

Status
Niet open voor verdere reacties.

supremer

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Hallo ik heb laatst een nieuwe router gekocht bij de mediamarkt. En nu wou ik mijn webradio weer graag laten werken, alleen het portforwarden wil nog niet zo echt lukken. Ik heb al op portforward.com gekeken maar dit had ik zelf al gedaan. Maar de poort opent niet? Hier is een screenshot van de instellingen van de service (onder aan mijn bericht te vinden). Ik weet trouwens niet of 192.168.1.3 mijn goede IP adress is, omdat ik dit nergens kan vinden. Ik heb mijn gewone uitgeprobeerd via watismijnip.nl en dat ie IP zegt ie bij het moet wel een lan IP-adress zijn. Hopelijk weet iemand hier raad mee!

instellingen.jpg

Volgens mij moet je met 192.168.1.1 naar het configuratiescherm van je router toe. Heb je de pc waarvanaf de webradio uitzend een vast ip-adres gegeven? Da's wel zo handig. Als die pc dus 192.168.1.3 heeft en de poort die je broadcast-software gebruikt 8000 is, heb je het goed ingevuld. Zeker weten dat de Windows Firewall niet in de weg zit?

ik heb geen vast IP gegeven omdat ziggo mij heeft verteld dat ik dit niet moest doen, en heb avg firewall aan en weet niet echt hoe ik die uitdoe.

Je dient je PC een vast ip-adres te geven (voor de zekerheid). Snuffel hier eens hoe je dat kunt doen.Je hebt dus een firewall van AVG, heb je toevallig de Windows Firewall ook nog aanstaan? In je router zit ook standaard een firewall. Dat zouden er dus 3 zijn!! Beetje teveel van het goede lijkt me. Ik denk dat je met de firewall in je router alleen wel goed zit. Zet de rest dus maar uit. Dan blijft over: poort openen en forwarden in je router. Daarmee zat je goed op portforward.com. Mits je dus het goede ip-adres gebruikt om in het configuratiescherm te komen van je router.

Probleem opgelost, Schedule stond op all day block. heb dat uitgezet en het werkt weer, toch bedankt voor hulp.

Hoi,

Leuk dat alles weer werkt. Kan je de status van de vraag op "opgelost" zetten a.u.b. (rechts onderaan).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan