Port Forwarden op Cisco EPC3925 werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timoow13

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2012
Hallo,
Ik heb geprobeerd om Multi Theft Auto te port forwarden op mijn Cisco EPC3925 modem. Ik wilde de ports 22005, 22003 en 22126 openen. Ik heb alles goed ingevuld, maar als ik op Save Settings druk krijg ik: "Invalid IP: 10.0.0.7!" terwijl 10.0.0.7 volgens mij gewoon goed is. Ik heb het ook geprobeerd op mijn Netgear WNR3500v2 router. Ik kon dit wel opslaan, maar als ik ze wilde testen deden ze het niet. Ik heb mijn IP adres wel static (denk ik :P). Weet iemand waarom ik dit krijg en hoe ik het kan oplossen?

Welk LAN ip-adres heeft je router? Als die niet in het 10.0.0.x segment ligt is dat de reden waarom portforwarding niet lukt: Om succesvol te portforwarden moet het apparaat waarnaar geportforward wordt op hetzelfde ip-adressegment liggen als het LAN ip-adres van de router waar je de portforwarding op wilt instellen.

Zou bijv. kunnen zijn dat je MTA computer achter een tweede router staat (dus, bijv. EPC -> Netgear -> MTA-computer).
Dan moet je portforwarden op de EPC naar het WAN ip-adres van de Netgear (dat dus in het LAN segment van de EPC ligt) en op de Netgear portforwarden naar het LAN ip-adres van de MTA-computer.

Tijs.

Volgens een programma (Detect Routers) heb ik maar 1 router. Ik heb echt alle mogelijke IP's geporbeerd: 192.168.178.1 (waarmee ik inlog op mijn EPC modem), 10.0.0.7, 94.211.64.229 (mijn WAN), 10.0.0.1, echt alles, maar hij zegt telkens: "Invalid IP address:" en dan het IP. Dit is dan het geval op mijn EPC modem. Op mijn Netgear router krijg ik helemaal niks maar als ik dan wil testen doet ie het niet.

Ik heb nu iets met de firewall gedaan en het IP 192.168.178.12 ingevoerd, en nu krijg ik geen "Invalid IP address". Maar hoe kan ik de ports nu testen? Het is port 22003, 22005 en 22126. En moet ik nu 192.168.178.12 (hiermee log ik NIET in op de modem, ik had deze ingevoerd bij de Portforward pagina) of 192.168.178.1 (hiermee log ik WEL in) invoeren?

Laatst bewerkt:
Er zijn 2 manieren:
a. Met je MTA programma verbonden gaan naar http://www.canyouseeme.org en die dan laten testen op poorten 22033, 22005 en 22126
NB: Je kunt alleen TCP geportforwarde poorten te testen met canyouseeme.org, niet UDP poorten. [Ik weet niet welk type poorten je geportforward hebt.]
b. Wellicht kan MTA zelf aangeven of portforwarding in orde is.

Tijs.

Ik heb dus getest, maar ze zijn nog steeds niet open. Ik heb ook bij MTA geprobeerd, maar dat lukte ook niet. Ik zal wel precies uitleggen wat ik heb gedaan: Bij cmd ipconfig ingevoerd en gekeken naar het IPv4 adres (10.0.0.7), de standaard gateway (10.0.0.1) en het subnetmasker (255.255.255.0). Toen naar Configuratiescherm -> Netwerk en Internet -> Netwerkcentrum -> Adapterinstelling wijzigen -> LAN-verbinding -> Eigenschappen -> Internet Protocool versie 4 (TCP/IPv4) -> Bij IP adres: 10.0.0.7, bij subnetmasker: 255.255.255.0, bij standaard gateway: 10.0.0.1 en bij Voorkeurs-DNS-server: 10.0.0.1 Toen logde ik in op mijn router (de netgear), ging naar Port Forwarding en vulde in: Service name: MultiTheftAuto, MultiTheftAuto2 en MultiTheftAuto3, bij Service type (voor de UDP) 22126 en 22003 en (voor de TCP) 22005. Toen was ik naar mijn modem (de cisco EPC) gegaan, logde in, ging naar Applications & Gaming, naar Port range Forwarding en heb daar alles hetzelfde ingevuld, BEHALVE bij het IP adres, daar heb ik 192.168.178.12 ingevuld, omdat het zowat de enige was die lukte. En toen dacht ik dat ik klaar was, maar het lukt dus niet. Komt het door het IP adres dat ik heb ingevuld bij de cisco? Ik weet het echt niet...

Edit: Ik heb bij de cisco ook de firewall van iets uitgeschakeld, ik ging naar Security, Firewall en heb SPI Firewall Protection op Disable gezet.

Laatst bewerkt:
Je leest nogal slecht! Zoals je het in je vorige posting omschrijft heb je wel degelijk de MTA computer achter een tweede router staan (dus EPC -> Netgear -> MTA-computer). Je test over 'hoeveel routers heb ik ertussen staan' is dus een wassen neus!

Ik heb je ook al aangegeven wat je dan moet doen:
Dan moet je portforwarden op de EPC naar het WAN ip-adres van de Netgear (dat dus in het LAN segment van de EPC ligt) en op de Netgear portforwarden naar het LAN ip-adres van de MTA-computer.
Het WAN ip-adres van de Netgear moet je achterhalen door op de Netgear in te loggen en te kijken (bijv. bij iets dat wellicht "Status" heet of "WAN connection" of iets dergelijks. Dat moet dus een 192.168.178.x ip-adres zijn, omdat je EPC router blijkbaar op zijn LAN ip-adres 192.168.178.1 heeft. Naar dat 192.168.178.x WAN ip-adres van de Sitecom moet je in de EPC de portforwarding instellen.
Op de Netgear moet je blijkbaar portforwarden naar 10.0.0.7 omdat dat je MTA-computer is (als ik je goed begrijp).

Tijs

192.168.178.12 is volgens mij echt het enige waar mijn EPC naar toe kan port forwarden. En bij de Internet IP van mijn netgear staat dat ook. Maar ik heb dus op de pagina van de netgear 10.0.0.7 ingevuld en dat is het IP van mijn PC. Ik snap er echt helemaal niks meer van, het spijt me wel.

Als 192.168.178.12 het enige is waar je EPC naar kan forwarden, dan is dat het WAN adres van je Netgear router.

Ga met je MTA computer maar eens naar 10.0.0.1 en probeer daar in te loggen.
Op die router forward je dezelfde poorten naar 10.0.0.7 en dan moet het werken.

Met 10.0.0.1 kom ik op de netgear. Ik heb dezelfde ports naar 10.0.0.7 geforward maar ze doen het niet.

Het ziet er dus zo uit nu op je instellingen?

MTA.webp

Trouwens: als je firewall op de netgear aan staat dan heb je ook een probleem.

Laatst bewerkt:
Ja. Maar als ik 192.168.178.12 invoer in de adresbalk van mijn browser, krijg ik niets. Dit krijg ik dan:
De verbinding werd geherinitialiseerd

De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.

Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het
over enkele ogenblikken opnieuw.
Controleer uw netwerkverbinding als u geen enkele pagina kunt laden.
Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.

Ik ben er nu dus achter gekomen dat bij de EPC alle IP adressen kunnen als ze maar beginnen met 192.168.178.xx en niet 192.168.178.1

Je zult inderdaad in het 10.0.0.x LAN nooit kunnen surfen naar het 192.168.178.12 adres omdat dat adres vanuit de andere kant wordt gegeven.

EDIT: Dat is logisch, want 192.168.178.1 is het adres wat de router zelf heeft.
Je kan nooit twee apparaten met hetzelfde adres hebben, dat geeft conflicten.
Dus vanuit je EPC krijgen de apparaten pas vanaf 192.168.178.2 een adres.

Laatst bewerkt:
Sorry voor al die dubbele posts, maar...
ik heb dus voordat ik hier op het forum poste op de router een Static IP adres ingesteld. Moet dit?

Ik denk dat je beter screenshotjes kunt uploaden van wat je hebt ingesteld op de pagina's die er toe doen.
Dus DHCP pagina's van beide routers en Portforwarding pagina's van beide routers.

Want we praten langs elkaar heen.

Kan net niet alles zien.. kun je ook de WAN setup pagina van de Netgear uploaden?

NAT Filtering moet sowieso uit, maar ik kan nergens zien waar dan daadwerkelijk je je Netgear WAN IP hebt ingesteld.
Kortom: Ik vind het een vreemde set up van je netwerk.

Ik hoop dat iemand anders wat wweet voor je.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan