Port forwarden werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasler

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2012
Hallo, ik wil al een tijd porten open zetten, bijv. port 80. Alleen ik zit nu al een maand het te proberen, maar telkens werkt het niet...
Ik heb een Linksys WRT54G als router. Ik heb vele tutorials gevolgd maar niks werkte... Ik weet dat je naar Cmd moet en dan Ipconfig moet intypen, en dat je dan naar je router settings moet gaan, en dan naar Applications & Gaming, en dan ip laatste cijfertjes, en dan port en naam invullen (en Both)... Maar telkens als ik dan het probeer te testen of naar http://www.radiotoolbox.com/online_tools/cantheygetin.php ga zegt hij steeds "{mijn IP}:80 is Closed". Dus toen heb ik Simple Port Forwarding gedownload, werkte ook niet...

Ik kan gewoon in mijn router, alleen het port forwarden werkt niet...
Iemand ideeën hoe ik dit zou moeten oplossen?

Mvg.
Jasper

Gebruik je wel een vaste ip adres op je pc en link je die poort dan ook daar op dat adres?

Weet jij je IP-adres wel? Zo nee: Druk op start --> Dan uitvoeren --> Dan vul je in cmd --> Commando: ipconfig --> Wat staat er dan bij IP-adres?

Zei ik al in mijn uitleg :)
Dat weet ik namelijk (moet ik dat zeggen (mijn IP) :P)

Je moet geen Both doen, het moet TCP zijn!

Je hoeft je IP niet te zeggen hoor.

Laatst bewerkt:
Het volgende kan mis gaan:

Skype staat aan of een ander programma die port 80 in gebruik heeft
of
Port 80 moet nog even in je firewall staan

Hoebedoel je?

Of je een vast ip adres buiten de dhcp server van de router gebruikt, oftewel op je pc die zelf instellen in de range van de router en het router adres gebruiken voor de gateway en dns.
En in die router de poort forwarden naar dat ip adres die je op de pc hebt ingesteld.

Ik heb geen skype :P, en als het goed is heb ik al een firewall regel aangemaakt voor port 80...

Staat in je Apache (of andere webserver) configuratie wel dit: Listen: 80?, (of iets wat daar op lijkt)

Of je een vast ip adres buiten de dhcp server van de router gebruikt, oftewel op je pc die zelf instellen in de range van de router en het router adres gebruiken voor de gateway en dns.
En in die router de poort forwarden naar dat ip adres die je op de pc hebt ingesteld.

Dan denk ik niet dat ik dat heb... (PC = Laptop(Ik weet niet of dat belangrijk is)).
En hoe zou ik dan een vast IP adres kunnen maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan