Port Forwarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jokerc

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Halo, ik heb problemen met port forwarden, want het lukt mij niet om het te forwarden kan iemand mij helpen.

ik gebruik vista.
me modem naam is P-2602HW-D1A

wat is je router merk + versie

staat op je router zelf

2e vraag is: voor welk spel / programma wil je het forwarden?

Naam is Zyxel
versie is P-2602HW

het is voor utorrent

nog een vraag, heb je naast je standaard windows firewall, nog een firewall op je pc?

Nu gaan we beginnen.

Allereerst ga je naar Utorrent:

-Options
-Preferences
-Connection

Nu vul je bij Port used for incoming connections: 50005

Nu druk je op Apply en dan op Oke.

Nu ga je je poorten in je firewall open zetten,

1. Windows Firewall als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Beveiliging en klik vervolgens op Windows Firewall.

2. Klik op Een programma via Windows Firewall toestaan. Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

3. Klik op Poort toevoegen.

4. Typ in het vak Naam utorrent

5. Typ het poortnummer 50005.

6. Klik op TCP

7. Nu doe je dezelfde stappen 1 tm 5, bij stap 6 vink je nu UDP aan.

Nu herstart je je pc
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik post dit bericht vast, zodat je met de eerste stap kan beginnen, ik schrijf ondertussen hoe je router moet instellen

Nu gaan we poorten in je router forwarden:

om in je router menu te komen doe je het volgende

Ga naar start -> uitvoeren
typ daarin cmd en druk op enter
dan krijg je een zwart schermpje, typ daarin ipconfig en druk op enter
vul nu het adres dat bij "Standaardgateway" staat in in je browser, en
vul het wachtwoord gebruikersnaam
in (meestal is gebruikersnaam en wachtwoord admin of het kan ook: 1234 zijn)
dan moet je normaal een pagina van je router krijgen

Klik links op Netwerk
Zie je bovenaan Port forwarding staan? Zo niet, Druk op Netwerk en dan op Nat. Je ziet dan bovenaan Portforwarding staan, je klikt daar nu op!

Ik keek op de site, maar ik kan het niet vinden, mischien staat het wel bij jouw!
Doe dit is: Select USER DEFINE (zie je dit staan?) from the Service Name drop down box.

Nu gaan we invullen:

Je vinkt Active AAN!!!

Servicename: utorrent
Start port: 50005
End port: 50005
Server Ip Adress: Ga naar start / uitvoeren / tik cmd / je ziet zwart scherm / tik ipconfig. Je ziet nu Ip adress staan, met erachter getallen. Die getallen tik je daarin, (bij mij zou het zijn 192.26.54, deze getallen natuurlijk niet invullen:P want die zijn van mij;))

Klik op apply, (lees ook ff hieronder, want dat staat namelijk op de site)

Daarna staat dit er: Go ahead and enter the settings shown above into the Rule Setup menu and then click Apply.

When you're finished, click Apply near the bottom of the screen to save your changes.

Nu herstart je je pc

Nu ga je naar utorrent, druk op dat oranje / gele of groene logo onderaan (dubbelklik) Daarna klik je op Test if port is forwarded properly. Nu moet je te zien krijgen dat die geopend is

Zeg of het gelukt is

Laatst bewerkt:
ik heb de rest van me bericht gepost, dus hoe je in je router nu open moet maken.
Ik neem aan dat je nu al in je windows firewall hebt geopend! Doe dat eerst voordat je in je router menu gaat beginnen!

En geef nog antwoord op me vraag: Heb je naast de standaard windows firewall, nog een andere firewall op je pc staan?

sorry dat ik niet reageerde op je vraag, ja ik heb norton maar ik schakel die uit als ik iets ga downloaden

jij bent lekker, help ik je met je probleem ga je een ander topic openen, met de vraag of iemand wilt helpen:S

ik neem aan dat ik je niet meer hoeft te helpen, veel succes:P

neej kijk we zijn bezig met tuin verbouwen dus ik moet af en toe helpen dus daarom reageer ik traag dus ik kwam weer op me pc en toen zag ik me topic niet meer dus daarom maakte ik een nieuwe.

maar hoe kan ik een screenshot hier plaatsen zodat ik kan laten zien dat het niet werkt

okwke, doe het volgende:

maak een screenshot van waar je alles hebt ingevuld (dus naar je router menu weer gaan, dan weer op netwerk klikken, en dan op port forwarding) Maak daar een screenshot van

Maak ook een screenshot van (start / uitvoeren / cmd / ipconfig)

Screenshot maak je zo: Druk op je toetsenbord op Print screen

Ga dan naar paint, druk daar op control + v

Dan sla je hem op als JPG bestand

Dan ga je naar www.plaatjesupload.nl, en upload je ze, en geef je me de link

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan