nog een vraag, heb je naast je standaard windows firewall, nog een firewall op je pc?
Nu gaan we beginnen.
Allereerst ga je naar Utorrent:
-Options
-Preferences
-Connection
Nu vul je bij Port used for incoming connections: 50005
Nu druk je op Apply en dan op Oke.
Nu ga je je poorten in je firewall open zetten,
1. Windows Firewall als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Beveiliging en klik vervolgens op Windows Firewall.
2. Klik op Een programma via Windows Firewall toestaan. Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.
3. Klik op Poort toevoegen.
4. Typ in het vak Naam utorrent
5. Typ het poortnummer 50005.
6. Klik op TCP
7. Nu doe je dezelfde stappen 1 tm 5, bij stap 6 vink je nu UDP aan.
Nu herstart je je pc
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik post dit bericht vast, zodat je met de eerste stap kan beginnen, ik schrijf ondertussen hoe je router moet instellen
Nu gaan we poorten in je router forwarden:
om in je router menu te komen doe je het volgende
Ga naar start -> uitvoeren
typ daarin cmd en druk op enter
dan krijg je een zwart schermpje, typ daarin ipconfig en druk op enter
vul nu het adres dat bij "Standaardgateway" staat in in je browser, en
vul het wachtwoord gebruikersnaam
in (meestal is gebruikersnaam en wachtwoord admin of het kan ook: 1234 zijn)
dan moet je normaal een pagina van je router krijgen
Klik links op Netwerk
Zie je bovenaan Port forwarding staan? Zo niet, Druk op Netwerk en dan op Nat. Je ziet dan bovenaan Portforwarding staan, je klikt daar nu op!
Ik keek op de site, maar ik kan het niet vinden, mischien staat het wel bij jouw!
Doe dit is: Select USER DEFINE (zie je dit staan?) from the Service Name drop down box.
Nu gaan we invullen:
Je vinkt Active AAN!!!
Servicename: utorrent
Start port: 50005
End port: 50005
Server Ip Adress: Ga naar start / uitvoeren / tik cmd / je ziet zwart scherm / tik ipconfig. Je ziet nu Ip adress staan, met erachter getallen. Die getallen tik je daarin, (bij mij zou het zijn 192.26.54, deze getallen natuurlijk niet invullen

want die zijn van mij

)
Klik op apply, (lees ook ff hieronder, want dat staat namelijk op de site)
Daarna staat dit er: Go ahead and enter the settings shown above into the Rule Setup menu and then click Apply.
When you're finished, click Apply near the bottom of the screen to save your changes.
Nu herstart je je pc
Nu ga je naar utorrent, druk op dat oranje / gele of groene logo onderaan (dubbelklik) Daarna klik je op Test if port is forwarded properly. Nu moet je te zien krijgen dat die geopend is
Zeg of het gelukt is