Port forwarding... Ik snap iets niet.

• Onderwerp starter Onderwerp starter rob1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rob1

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Hallo,

Het volgende: Ik heb een server (FreeNas 9.1.1) daarop is OwnCloud geïnstalleerd. In mijn thuis netwerkt functioneert alles oké.
Maar een cloud in mijn thuis netwerk is niet nodig, ik wil een cloud van af overal kunnen bereiken.

Als ik de OwnCloud poort (8085) forward naar het IP adres van OwnCloud, dan kom ik er niet op. Ik heb alle mogelijkheden geprobeerd.
Maar als ik in mijn FritzBox "expose host" instel op het OwnCloud IP adres dan kom ik er wel op. Dat is mooi. maar ik wil liever niet dat alle poorten open staan.

Wat doe ik niet goed of zie ik over het hoofd?

portforwarding.jpg

Meest waarschijnlijke is dat je enkele poorten over het hoofd ziet.
Wat je beste zou kunnen proberen is tijdelijk dat Expose host weer aan te zetten.
Dan vanaf extern verbinding maken met de Owncloud. Zoveel mogelijk dingen tegelijk openen (webserver, ftp, ...)

Dan kijken naar de verbindingen vanaf je pc met het ip-adres van je OwnCloud en vooral welke poorten je daarbij dan geopend hebt staan:
In een CMD.exe venster ("Als Administrator uitvoeren"):
netstat -ano > owncloud.txt
notepad owncloud.txt

Dan zoeken naar het ip-adres van je Owncloud en kijken met welke poorten je daarvan verbonden bent.
Zullen meerdere regels zijn, dus doorzoek het hele bestand.

Noteer welke poorten het zijn en probeer te bedenken waarom poort 8085 blijkbaar niet voldoende is.

Tijs.

Bedankt voor je reactie pimml,

Inmiddels is het me 5 minuten geleden gelukt. Ik heb alle poorten open gezet naar OwnCloud, op internet kwam ik een site tegen op te scannen naar openstaande poorten. Daar uit kwam 443 naar voor.
Ik heb een poort geopend naar poort 443 op het IP adres van de cloud. Nu kan ik er via mijn extern adres in komen via internet.

Slimme zet om een portscan te laten doen. Is een stuk handiger/makkelijker dan mijn posting.

Tijs.

poort 443 wordt hier meestal voor gebruikt, het is de poort voor ssh en https, dus secure toegang.
Het webdav protocol, ook een soort owncloud, met Appache, werkt hier onder Debian ook zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan