Port Forwarding Op D'link router (DSL-2740B)

Status
Niet open voor verdere reacties.

vulkeno

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2006
Hey,
Ik heb dus een probleem met men router.
Ik wil hem instellen dat als ik langs een andere pc mijn ip op internet zet,
dat de router dan weet dat hij mijn pc moet tonen.
(Het is voor een webserver)
Dus ik stel alles goed in op mijn router: ip(192.168.1.***) external port(80) internal port(80)

Dan komt dsu een bericht om te zeggen dat de als ik langs een externe pc mij aan mijn router wil verbinden dat die dan port 8080 wordt .
En mijn pc voegt zich dan toe aan de lijst .
Tot daar is allers normaal, maar als ik dt dan uit test dan werkt het niet . ik zet mijn ip (81.***.***.***) maar het werkt niet hij toont de router in de plaats dan mijn pc.

Ik zit alle 1week volop op internet te zoeken,
maar het eenigste dat ik gevonden heb is dat er meerdere dit probleem hebben met het zelfde model als ik maar geen antwoord.

Met andere routers had het wel al is gelukt maar met deze lukt het mij niet :s

Zou iemand me kunnen helpen pls ?

Ik weet wel ik hem moet insetllen,
maar het probleem is dat als hij ingesteld is dat hij hem dan niet echt veranderd.
De router blijft in port 80 in de plaats dan men pc.

hoi!

ik had het zelfde probleem kwam er niet uit zelfs niet met de link die coenraad je gaf
ik heb toen poort 123 gebruikt en nu werkt hij super je kan ook een andere poort gebruiken

Ja dit ben ik nu aan het testen maar het werkt ook nie zo goed :p
eerst heb ik met het adres 127.0.0.1:123 geprobeert om te zien dat hij wel goed veranderd is maar als ik dan doe 81.***.***.****:123 dan gaat het noch altijd niet :(
en met de tester zie ik dat de verbinding wel gemaakt is maar toch komt er iets op internet :s

je bent in de goeie richting:thumb:

je vult je gewone ip dus niet 81.********* maar 192.168..... ofzo in en dan :123 dan gooi je port 123 open op je router en klaar is kees
in iedergeval was dat bij mij zo

en met die tester moet je er waarschijnlijk ook :123 achterzetten

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb dezelfde router zoals u, en ik heb het zo opgelost:

Log in op de router, ga naar Advanced > Port Forwarding. Kies een naam voor de applicatie, TCP/UDP port: 80 in alle 4 de vakken. En vervolgens uw computer IP
Klik op Add/Apply, u krijgt vervolgens een melding dat uw WEB server port 8080 zal worden.

Probeer nu eens met een proxy uw IP te bezoeken (zorg ervoor dat er een applicatie online is op port 80)
Jij zelf zal nooit port 80 kunnen bereiken via uw internet IP, want dan kom je terecht op de router. Mensen van buiten af kunnen wel probleemloos je IP bereiken naar de bijhorende applicatie.
Dus met 127.0.0.1 of 192.168.1** zal dit wel lukken ;)

Ik heb het uitgetest zoals je zij.
En het resultaat is dus dat hij dan mijn router niet toon als ik langs een andere internet verbinding mij conecteer.
Maar dan toont hij gewoon niets.
Dus het werkt nog altijd niiet :(
Maar ik ben wel al een stepje verder.
Dat heeft me al een beetje geholpen thx :)

Ik heb het uitgetest zoals je zij.
En het resultaat is dus dat hij dan mijn router niet toon als ik langs een andere internet verbinding mij conecteer.
Maar dan toont hij gewoon niets.
Dus het werkt nog altijd niiet :(
Maar ik ben wel al een stepje verder.
Dat heeft me al een beetje geholpen thx :)

Weet je zeker dat port 80 wel in gebruik is?
Wat voor webserver gebruik je?

Het kan ook zijn dat een firewall de toegang blokkeert, misschien deze even uitschakelen...

apache server.
Nee het is niet de firewal want als ik van een ander pc van thuis het ip van de pc intik werkt alles perfect.
Het is echt vanaf de router dat er iets niet werkt .
de poorten staan goed ingeregeld dus kweet niet wat het zou kunnen zijn .

Hmm, ik gebruik Usb Webserver als apache server. Als ik die programma open doe, toont hij de bestanden van in de root map. Als ik hem sluit, is m'n internet IP niet meer te bezoeken...
Dat zou precies hetzelfde moeten gebeuren bij jou.

Je hebt vast ook wel het juiste computer IP ingevuld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan