port forwarding probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

theodoorj

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2006
goedeavond allemaal
sinds enige tijd kan ik geen porten meer openen/forwarden in mijn router menu athans
ik safe de instellingen zoals ik dat altijd doe en normaal gesproken staan de porten dan open..

Maar als ik nu het controloreer op http://www.whatsmyip.org/ports/ met het port nmr te testen zegt ie doodleuk '' port closed''

ik weet niet wat de oorzaak hiervan kan zijn aangezien ik bij het openen van een port ook het juiste
ip adres/pc naam zie staan.

als ik via uPnD (automatic port forwarding) een optie in slsk (p2p programma) een poort open is deze ook
daadwerkelijk geopent

maar ik zou dus liever weer via mn router menu porten willen openen dry.gif

ter info ik draai windows xp
geen firewalls/windows firewall aan atm
en zitten 2 computers aangesloten op mn router
de router is van sitecom versie: DC-202 v3
isp is adsl modem van alcatel type speed touch home isdn terminator

iemand een suggestie?

Kan het IP adres van je PC zijn gewijzigd, die je op de router hebt ingesteld voor het forwarden van een bepaalde port?

Of heb je geen virtual server, maar access control ingesteld op de sitecom router?

miller zei:
Kan het IP adres van je PC zijn gewijzigd, die je op de router hebt ingesteld voor het forwarden van een bepaalde port?

Of heb je geen virtual server, maar access control ingesteld op de sitecom router?

ja dat klopt via mn browser kan ik naar mn router menu met 192.168.0.1
dit is een onlangs verandert naar 192.168.0.2 maar alles is inmiddels weer terug naar het oude mijn internet ip adress:81.207.XX.XX is altijd het zelfde gebleven

als ik dan dus in mn pc database kijk in router menu klopt het allemaal
mijn pc is 192.168.0.2 met mijn ip adres daarbij dezelfde informatie staat erook bij
'virtual servers' in mijn router menu waar ik mn porten open kan zetten alles klopt denk ik dus ik zie niet wat er fout moet zijn

Staat bij de virtual servers de betreffende poort gekoppeld aan jouw PC?

Wat ook wil helpen is om zowel de modem als de router te resetten en de forwarding opnieuw in te stellen?

Ik heb dat kort geleden bij de hand gehad en dat was bij mij de oplossing.

miller zei:
Staat bij de virtual servers de betreffende poort gekoppeld aan jouw PC?

ja klopt

ik vraag me af..(denk niet dat dat het geval is maar toch),of je bij het resetten verlies je dan geen of nauwelijks instellingen?configuraties
als ik alleen wat port instellingen verlies heb ik daar geen bezwaar tegen maar als ik dat hele ding weer zou moeten gaan oplappen...

Laatst bewerkt:
Als je reset naar de fabrieksinstellingen, ben je al je eigen aanpassingen kwijt. Dat is een afweging die je moet maken.

Succes ermee. Ik ben door mijn tips heen:(

miller zei:
Als je reset naar de fabrieksinstellingen, ben je al je eigen aanpassingen kwijt. Dat is een afweging die je moet maken.

Succes ermee. Ik ben door mijn tips heen:(

oke bedankt ik ga het eens proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan