Port forwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Hallootjes allemaal,

ik had weer eens een vraagje. Ik heb ABC (Bittorrent) en Overnet op mijn computer staan en download zo nu en dan (lees: vaak) wel eens wat.
Ik heb mijn software firewall al ingesteld, maar ik moet ook nog mijn modem configureren, ik moet poorten vrijmaken (port forwarding). Nu heb ik een SMC ADSL Barricade (4 poorts) en snap ik niet hoe ik dit moet doen. Weet iemand hier hoe ik mijn probleempje moet oplossen?

Hoi,
In de handleiding van je modem/router staat vast wel het IP-adres om in het configuratiemenu van je modem te komen. Zoek hier naar het Network Address Port Translation (NAPT), hier kun je de poort toevoegen om je torrentclient betere toegang te verlenen. Voor bijvoorbeeld Azureus hoef je alleen maar poort 6881 open te zetten. Je verbinding met de tracker zal dan beter worden.

Succes, Bartie.

Ik zie geen NAPT maar wel een NAT. Is dat hetzelfde?

NAPT > Network Adress Port Translation
NAT > Network adress translation

Oke nogmaals het plaatje. Dit is dus wat ik heb gevonden over NAT rules. Maar ik snap er niks van. Ik kan nog steeds niet goed downloaden met Overnet en Bittorrent gaat wel redelijk maar ik heb zo´n gevoel dat het toch beter kan.

Plaatje is nog steeds niet te zien:

Bijlage mag 100kb zijn

Aarg! Ik was deze topic gewoon helemaal vergeten!

Maar goed, hier is mijn plaatje. Het ziet er niet uit maar goed.... Anders stuur ik er nog wel eentje, maar dan in ZIP formaat.

Kun je het nog een beetje zien???

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan