Port forwarding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel makkelijk als je de router even noemt nietwaar of lees ik ergens overheen ?
 
Source ip is inderdaad het ip adres van je pc, deze zou je moeten kunnen vinden in de router maar er is nog een ander trucje, open start en kies voor uitvoeren, er even vanuit gaand dat je WinXP draait tyo je nu in CMD en druk op enter toets, dan typ je in dat zwarte veld bij de prompt NETSTAT -N en drukt op enter. het eerste adres wat je te zien krijgt is het ip adres van de pc waar je achter werkt.

Source netmask is net als local netmask 255.25.255.0 want in theorie gebruikt iedereen hetzelfde netmask systeem.

Destination port map moet ik je helaas even schuldig blijven, dit hoor ik niet voor het eerst maar ik heb de functie hier nooit van begrepen.
 
Nee bij source ip het eigen ip adres en bij destination adres het ip adres dat jij van je provider krijgt maar die kun je ook blanco laten als je bv een wissellend ip adres krijgt van je provider.
 
Bij "ID" vul je niks in, dat wordt automatisch aangepast.
Bij "public port" en "private port" vul je twee keer hetzelfde in, namelijk het poortnummer dat je wilt openzetten.
Bij "port type" selecteer je TCP of UDP, afhankelijk van welke je nodig hebt. Dat moet je dus ook opzoeken.
Bij "host IP" vul je het lokale IP adres van de pc in waarnaar de poort moet worden opengezet. Dat lokale IP begint dus altijd met 10.0.x.y of soms met 192.168.x.y.

Vervolgens click je op "Add this setting". Als je nog meer poorten wilt openzetten dan herhaal je de hele procedure nog een keer. Dus ook als je zowel TCP als UDP poorten moet openzetten dan doe je dat als twee apate handelingen. Als je alle poorten hebt toegevoegd die je nodig hebt dan click je op "save settings". Je krijgt dan een nieuw scherm te zien waarmee je de modem router kunt laten rebooten (herstarten). De nieuwe instellingen zijn pas geldig na het herstarten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan