port forwarding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sillysauce

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2005
Kan iemand mij in kindertaal vertellen wat 'port forwarding' inhoudt? Helpt dit je download sneller verlopen zoals ik me heb laten vertellen of heeft iemand misschien een ander foefje om dit te bereiken??

Ik gebruik Ares Lite. Poortje 28131 (Whatever that means?)
:o

INTERNET (boze +goede dingen) ==> ROUTER met GESLOTEN poorten ==> JOUW PC (veilig, de router laat niets door).

Bij het portforwarden zet je in de router een deurtje open waardoor internetdingen (goed, soms slecht) direct naar jouw PC door kunnen zonder geblokt te worden.

Het laat je niet sneller downloaden.

Tanx. :thumb:

andere tips?? of helpt alleen bidden?

Laatst bewerkt:
Dat poortje openen moet je alleen doen als het programma zeg maar geen verbinding met internet krijg.

Greetz
Easy

Pootjes

Met andere woorden, als Ares gewoon 'Online' zegt blijf dan met je pootjes van de poortjes... Okido!!

Euhm, correctie

een poort openzetten heeft wel degelijk invloed op je snelheid!

Ik heb laatst de poorten van msn opengezet, nu meld ik me aan in een luttele seconde (normaal duurde dat toch een seconde of 20) en gaan mijn downloads ruim 4x zo snel dan voorheen

Ik heb een X-micro wireless router en het heeft allemaal wel degelijk effect

deed het via http://www.portforward.com
daar word het stap voor stap uitgelegd (wel in het engels)

discussie?!

Ben benieuwd of andere lezers dezelfde ervaring hebben of dat ik het gewoon moet laten? Ik begreep juist dat je door je poortjes open te zetten ook meer gevaar op je hals haalde??

Drie vrienden van me hebben het toevallig vorige week ook gedaan waarvan er slechts ééntje er ook daadwerkelijk wat van merkt.

Twee vrienden die gaan nog steeds op dezelfde snelheid

Re; poortjes

Hmm, 1 op 3 kans op succes dus..
Denk er nog es over na. Ieder geval bedankt v linkie..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan