Port forwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.

martje83

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2005
Ik heb een NAT-probleem bij Azureus...hoe kan ik poorten openzetten bij mijn routerinstellingen? Ik heb een Siemens Gigaset 108 router. En welke poort moet ik dan openzetten? Help me! Tnx alvast

De port die azureus gebruikt is TCP 6881

in azureus kan je testen of dit werkt:

Tools > NAT / Firewall test > test drukken

suc6

PS: vergeet niet Puppie's link om je router in te stellen.

RE:

Tnx for so far...
Maar ik kom niet in m'n routerinstellingen. Ik heb een Siemens GigasetSX551, deze staat ook niet in het rijtje. En als ik IP in IE intyp krijg ik: de pagina kan niet worden weergegeven.
Iemand een idee?

Wie is je provider en welk netwerk ? Wellicht krijg je je externe ip door op het achterliggende appaaraat en dan gaat het idd niet

RE:

Ik heb ADSL van KPN...
zijn er misschien nog andere opties??

grtz

Kijk eens of je modem kunt inloggen door te kijken bij:

start/uitvoeren

tik dan in cmd

geef dan ipconfig /all in

en kijk dan wat er bij je gateway staat

Dat is ook je ingang naar je modem

RE:

Hehehe...ja die had ik ook al geprobeerd. Helaas :S...
(je bent wel focking snel met antwoorden, dankje)

Kan het zijn dat ie beveiligd is? WPA-PSK?

Anders moet ik KPN maar es bellen ofzo...

Re: RE:

Geplaatst door martje83
Hehehe...ja die had ik ook al geprobeerd. Helaas :S...
(je bent wel focking snel met antwoorden, dankje)

Kan het zijn dat ie beveiligd is? WPA-PSK?

Anders moet ik KPN maar es bellen ofzo...

He martje83 effe dimmen ja ?!

Je gaat miij toch niet vertellen dat als jij je netwerkkabel aan je routertje koppelt en zo via je pc bedraad je modem kunt benaderen dat het dan niet werkt bij een KPN verbinding ?
Als die al WPA beveiliging heeft dan heb je toch zelf iets geactiveerd !

RE:

Uhmm, zoveel verstand heb ik er niet van. Dat heeft de monteur van KPN gedaan. De verbinding is wireless: USB-adapter in pc staat in verbinding met router (experia box).
Maar het klopt dat je je routerinstellingen niet kunt benaderen als ie WPA-PSK beveiligd is??

Misschien makkelijk als je zegt dat we praten over Internet Bellen Plus ? Klopt dat ?

RE:

ja klopt! hehehehe, had ik dat meteen moeten zeggen??
ik hoop dat je me kunt helpen...

Als het goed is kun je via mijn KPN inloggen en even kijken welke instellingen je kunt wijzigen in de Exp Box.
Bij mijn weten zit er ook een firewall in.Vraag is alleen waarom je in vredesnaam dan gebruik maakt van die Siemens router want de Exp Box kan ook via Wifi draadloos werken sterker nog je hebt in een brief een "key "gekregen.

RE:

Ik heb idd daar een key van en die is toen ook ingevoerd door die monteur...maar die Siemens Gigaset USB-adapter zorgt toch voor de verbinding met de pc? Ik ben niet zo into dit soort pc-stuff hoor, sorry.
Hoe kan ik jouw instellingen bekijken?

Even voor de duidelijkheid,is die Siemens nu een usb adapt of een router zoals je in je ot aangeeft ?

RE:

Goedemorgen...
KPN experia box (oftewel Siemens SX551 WLAN DSL) is de router en die staat in verbinding met de Siemens gigaset USB adapter 108 die in m'n pc is geplugged.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan