• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost URENREGISTRATIE

• Onderwerp starter Onderwerp starter PJMS
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd

PJMS

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2019
Zie bijgevoegd bestand.

Beste allemaal,

In het schema zijn alle cellen voor gedefinieerd of het tekst is etc. Wat ik wil is het volgende:
Invoer data:
C2 geregistreerde tijd volgens rooster
C2 en D2 zijn resp. starttijd en eindtijd (opgegeven volgens werknemer)
E3 is eindtijd min starttijd
G2 wordt de (variabele) pauze ingevoerd
H2 rekent de werkelijk gewerkte uren uit.
I2 is de controle cel en die werkt wel als tijden allemaal op 00:00 staan. Zie rij 2 die geeft een foutmelding aan.
Terwijl rij 2 de juiste tijd (C2) aangeeft en vergelijkt met H2 (de werkelijke gewerkte tijd) ook in I2 een ok moet geven.

Als leek ben ik uren bezig geweest met deze tijden. Ben er klaar mee. Wie helpt mij verder. Ohh deze layout moet doorgetrokken kunnen worden naar rij 365

Bijlagen

Code:
=ALS(ABS(H2 - C2/24) < 0,01; "✔ OK"; "⚠ Controleer invoer")

Heel erg dank, Ahulpje. Ben er blij mee. Als je nog iets voor mij zou willen aanpassen: Als controle cel aangeeft (kolom I) dat het ok is kan de kolom H werkelijk uren in groen getoond worden samen met kolom C ? Zou echt geweldig zijn.

Ik zou in kolom C ook een echte tijd zetten en dus niet een getal met komma's
Want10.3 is niet gelijk aan 10:30
waar staat de 3 voor in 10,3?
Is dat voor 30 minuten of voor 0,3 uur dus ongeveer18 minuten?

AHulpje, nogmaals dank voor jouw support. Wil jij eens kijken naar G35 ? Pauze is inderdaad 00:45, ik tikteer abuis in 00:50 en de controle cel gaf aan ok. Maar moet toch zijn Controleer invoer? Of ben ik het excel pad kwijt (als leek zijnde). Kijk jij er naar aub.

Bijlagen

Voor rij 35 heb je bij een pauze van 50 minuten 9:40 werkelijke uren gewerkt.
Je zou volgens kolom B 9,75 uur (9:45) gewerkt moeten hebben, dus slechts 5 minuten te weinig.
De berekening ABS(G35 - B35/24) levert 0,0035, dat valt nog binnen de tolerantie van 0,01.
Als je in dit geval een uur pauze neemt kom je op 0,0104 en krijg je de waarschuwing.
Je zou kunnen overwegen om niet met een verschilpercentage te werken maar met een absoluut verschil in minuten.

Dank je wel, Emields. Heel functioneel en mooie layout. Ik zou excel graag gebruiken waarvoor het gemaakt is. Maar zo gekneist als jij bent, pff, ik sta niet eens in jouw schaduw. Ik vind dat overzicht van de totalen per maand super. Kan jij die voor mij tot en met januari 2025 maken. Ik heb inmiddels de sheet doorgetrokken tot en met januari 2025. Alvast dank je wel.

Bijlagen

Rechtsklikken in de draaitabel en op vernieuwen drukken.

Emields, kijk aub naar de draaitabel. Januari en februari 2025 staan er bij. Die moeten weg, maar hoe. Gaat boven mijn pet. Wil jij dat in orde maken?
Groet en alvast bedankt.

Paul

Bijlagen

Dat komt omdat in uw tabel reeds data in 2025 ingevuld zijn, die kan je eruit filteren in uw draaitabel bij rijlabels. ps. vermijd lege kolommen en lege rijen.

Bijlagen

Dank je Emields. Nog 1 vraagje.
In bijgevoegde file zie je 3 kolommen. Moeten allemaal in (een) tijdformaat staan. Kolom C is 7 uur 60 minuten (staat in het CAO als aantal uren per werkdag, moet zo blijven) (is een heel uur, zo ziet excel het).
Hoe krijg im in kolom C de werkelijke totaal tijd = of -?

Bijlagen

7 uur en 60 minuten bestaat niet, net zomin als negatieve tijd.
Je kan niet zeggen om 5 uur ik stop om 4 uur.
7,60 uur bestaat wel dat is 7 uur en 36 minuten.

Er bestaan dus geen positieve of negatieve tijden.
Je hebt dus uren te veel of te kort gewerkt. In beide gevallen blijft de waarde positief.
Het verschil tussen die 2 moet je dus oplossen door gebruik te maken van een andere kolom.

Bijgaand een klein voorbeeldje.

Bijlagen

Begrijp ik, dank daar voor. Maar kolom B ,moet 7,60 uur bevatten. Standaard uur volgens Cao. Voorbeeld: iemand werkt 38 uur per week, 5 dagen. 3/5=7,6 uur per dag. En met die 7,6 uur kom ik in de knoop om exact te kunnen uitrekenen wat de persoon meer of minder heeft gewerkt. Excel ziet 7,6 uur als 8 uur.

bekijk zelf nog eens uw voorbeeld (kolom B) en kan je een uitleg geven wat je met de inhoud van kolom A wil bereiken?

Gebruik excel waarvoor het gemaakt is zoals eerder gezegd.
Uren noteer je met een dubbelpunt en niet met een komma.

#14 daarna omgezet.

Bijlagen

Popipipo, deze sheet kreeg ik van jou. ik stuur deze sheet nog een keer terug met het verzoek om een en ander aan te passen. Check of ik de juist tijd format heb gebruikt. Klopt kolom G zo ja kan jij dan in kolom H en I de juiste tijd zetten. Tot slot: Kan in de formule van kolom J Te weinig in rood, exact in groen en te veel in blauw zetten? Dank voor de moeite.
Groet, Paul

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan