port forwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrdus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
Berichten
4
Gegroet allen tesamen.

Ik maak gebruik van een Zyxel P-2602HW-D1a en heb een port forwarding ingesteld(network>nat>portforwarding) naar een IP van mijn laptop. Als ik wireless zit werkt de portforwarding perfect maar zodra ik rechtstreeks de kabel inplug werkt het portforwarden niet meer. Nu wil ik graag na aanschaf van een Eminent mediaplayer rechtstreeks (dus met kabel)in deze mediaplayer gaan downloaden maar behaal geen goede snelheid.
Ik heb het IP van deze mediaplayer geforwarded in de Zyxel maar omdat dit ook via de ethernet kabel gaat werkt het forwaarden volgens mij niet.
Mijn vraag is dus waarom werkt het portforwarden alleen in een wireless modus en hoe kan ik dit zo instellen dat de mediaplayer wel de snelheid gaat halen ?

alvast bedankt !
 
Je laptop heeft twee netwerkkaarten, eentje voor een vaste kabel en een draadloze. Beide kaarten hebben een eigen IP adres.

Als je dus overschakeld van draadloos naar vast, dan moet je de portforward aanpassen naar het adres van de bedraade kaart.

Het forwarden van de poorten naar je mediaplayer zal dus wel werken. Waarom hij geen hoge snelheid haalt durf ik niet te zeggen, ik ken het apparaat verder niet. Is dit een soort NAS? Die zijn wel vaker erg langzaam.
 
Krijg inderdaad een ander IP nummer toegewezen zodra ik de kabel gebruik ipv draadloos.
Echter als ik dit nummer forward in mijn router dan krijg ik toch bij Utorrent te zien dat de poort niet geforward is. Begrijp dit niet zo goed, waarom werken de instellingen wel bij draadloos maar niet over de netwerk kabel.?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan