port forwarding

• Onderwerp starter Onderwerp starter Meiga
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Meiga

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
Dag mensen,

Als ik mijn laptop aansluit op de modem met een kabeltje is alles prima in orde, alles keurig geportforward. Het probleem is echter, als ik het kabeltje er uit haal, zit ik op de router op het draadloze netwerk en is het NIET geportfoward.
De vraag is: hoe kan ik de instellingen van mijn router zo wijzigen dat mijn laptop geportforward internet heeft?
Er is ook een mogelijkheid om het kabeltje in de router te steken, maar ik wil graag draadloos ook geportforward zijn.
Mijn router is van het type: WNR834B (v2)

Alvast bedankt!

Gewoon inloggen in je router en de poort instellen die je wilt forwarden.

Als het zo makkelijk was, had ik dat wel gedaan ^.^
Ik heb natuurlijk port-forwarding aangeklikt, mijn ip adres daar ingevoerd en de juiste poort er aan gekoppeld. Geen resultaat...

Welk IP-adres? Je moet niet je WAN-adres gebruiken (dat je van je provider krijgt), maar LAN (zoiets als 192.xxxxxxx, wat door je router wordt toegewezen)

Laatst bewerkt:
Er is alleen een optie om 10.0.0.? in te voeren en die ? is bij mij (voorkeur, volgens ipconfig/all) 4.
Ik heb dus ingevuld 10.0.0.4 en de juiste poort.
Nou moet ik ook inloggen in de router via 10.0.0.1 dus niet zo gek dat het geen 192.168.1.? is, maar waarom het niet werkt...

Geen idee, ik heb zelf nooit problemen ergens mee. Alles werkt direct. Mss weet iemand anders nog iets?

Dit heb ik inderdaad ook gelezen en die werkte voor de modem ook uitstekend. Het probleem is echter dat mijn ip dus niet bestaat uit 192.168.1.X maar uit 10.0.0.X
Als ik het EXACT zo doe als de handleiding, maar dan dus niet voor 192.168.1.X maar voor 10.0.0.X dan doet ie het dus niet.... aan het kabeltje dus wel, maar dan zit je inderdaad met zo'n 192.168.1.X.... maar draadloos weigert ie...

Wellicht overbodig om te vermelden, maar als je via een kabel op de router zit, daarna via draadloos, dan is vaak het IP adres anders. Een beetje router onthoudt welk IP adres hij aan welke netwerkkaart geeft (MAC adres), dus zo zou het kunnen zijn dat als je via een kabel op de router zit, je IP adres bijvoorbeeld 10.0.0.3 is, en als je via de draadloze kaart op de router gaat, dat je IP adres dan 10.0.0.4 is. Hou daar rekening mee bij het portforwarden.

De laptop zit met de kabel in de modem en draadloos via de router. De modem geeft een poort in de vorm van 192.168.1.X en de router in de vorm van 10.0.0.X
Het draadloze lukt mij niet te port forwarden. Als ik de kabel van m'n laptop in de router stop ipv in de modem en port forward, doet ie het wel, maar draadloos dus niet. Waarom weet ik niet...

OK, in die situatie heb je een router aangesloten op een modem die tevens ook een router is. Portforwarden lukt niet op die manier, omdat je met 2 routers temaken hebt. Technisch gezien zou het makkelijker worden als je geen router op de modem zou aansluiten, maar een accesspoint.
Als je de router als accesspoint gebruikt, dan zou het in theorie moeten werken. Om dit te doen, moet je de router een statisch IP geven in dezelfde range als de modem. (dit doe je in het menu van de router)
Vervolgens schakel je DHCP in de router UIT, zodat de router geen IP adres
ssen meer uitdeelt. Sluit vervolgens de modem aan op een LAN poort van de router, dus NIET op de WAN poort. Daarna zou je laptop in theorie een IP adres van de modem moeten ontvangen, en niet meer van de router. Daarna kan je portforwarding in de modem instellen voor het IP adres wat je laptop dan krijgt.

Het blijft een ingewikkeld verhaal, 2 routers, maar uiteindelijk kan het wel.

Succes :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan