Port Forwarding

• Onderwerp starter Onderwerp starter ObiR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ObiR

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2012
Hallo HelpMij!

Ik heb een groot probleem. Ik host mijn eigen gamingserver op poorten 30000 en 30001. Op het moment is die server via het onveilige LogMeIn Hamachi, omdat de port forwarding niet werkt.

Ik heb een Sitecom 300N Wireless Gigabit Router XR. En mijn provider is Telfort. Ik heb elke manier van portforwarding geprobeerd, en elke handleiding doorgekeken...er is een probleem met de portforwarding. Wat ik trouwens wel merk, is dat de Public IP van elke computer binnen het netwerk hetzelfde is. Misschien heeft dit ermee te maken?

-Obi

Je vergeet 1 ding, denk ik:
Je zult een routermodem van Telfort hebben. En daarachter heb je je eigen router aangesloten.
Dat betekent dat je (dus) 2x moet portforwarden:
a. Achterhaal het Internet/WAN ip-adres van de Sitecom (log in op het ding en kijk bij Status o.i.d.)
b. Stel op het Telfort routermodem portforwarding in naar het ip-adres dat je bij a. hebt achterhaald
c. Stel op de Sitecom portforwarding in naar het ip-adres van je server.

Is dat nog niet genoeg, dan kan er een firewall probleem zijn op je server. Zet alle firewall-achtige (deel-)programmatuur uit óf voeg in die firewall programmatuur uitzonderingen in voor inkomende verbindingen naar die gaming poorten en/of het gaming serverprogramma.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Gedachtenlezer :P

Hallo Tijs!

Inderdaad, ik heb een Telfort Routermodem. Ik heb deze ff gereset en daarop dezelfde forwarding gedaan. En voila, hij doet het. Ik kan je wel zoe...ow, dat zullen we maar niet doen.

-Obi

Laatst bewerkt door een moderator:
Fijn dat het gewerkt heeft! :)

Graag nog je vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan