Port forwarding ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yayme

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2012
Berichten
80
Wat is port forwarding nu eigenlijik en is het gratis en veilig
want ik wil een minecraft server maken ??
 
Kan je via je router en het gratis en is veilig...
 
Nou veilig, het enige probleem wat er kan gebeuren is dat ALS iemand je ip weet, en welke poort open staat dat hij (als hij kan hacken) je pc's of te wel in je netwerk kan hacken, maar gebruik daarom bijvoorbeeld altijd een domeinnaam naam over je ip adres, zoals dat kan bij gratis kan no-ip.org (en dat was niet bedoeld als reclame maar als tip dat je daar heel goed je kan beschermen.)

Groet,
 
Portforwarding is om de lagg tegen te gaan en signaal goed blijft. Dit heeft het effect dat de hardware beter functioneerd en goed zijn werk kan doen. Bijvoorbeeld voor de Gamers onder ons is dit een makkelijke oplossing mocht je wel eens problemen hebben met een slechter signaal. Al zeker als je een server wil realiseren. Consoles en Computers hebben hier voordeel van.
 
Het klopt helemaal wat WijnenIT zegt, maar let op, de kans dat je dan gehackt kan worden is dan wel veel groter, want eigenlijk doe je een nieuwe deur open naar je internet waar je zonder firewall doorheen kunt. Meestal wordt je niet gehackt, maar zoals ik al eerder zei als mensen je ip weten, dus je maakt bijvoorbeeld een grote Minecraft server of zoiets dergelijks, dan wordt de kans groot dat je wordt gehackt, omdat inderdaad je poort open staat en je de hackers jou ip en poort weten.

Daarom zoals ik ook al eerder zei, zou ik als ik jou was een domeinnaam gebruiken, eentje die gratis en makkelijk werkt is op no-ip.org, maar dat moet je natuurlijk zelf weten :)

Groet,
 
Port forwarding met de NAT wordt vaak bij startende minecraft servers gebruikt.
Bij wijze van test, of om samen met enkele vrienden minecraft te spelen.

Indien je IP wijzigt, kun je DynDNS services gebruiken om je ip in een gratis domeintje te stoppen.

Groei je, dan is server hosting in een datacenter een must. Ook omwille van de upload snelheden bij vele consumenten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan