Port is already in use

Status
Niet open voor verdere reacties.

GIMPer

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
7
Hallo medeleden,

ik ben momenteel bezig om op school een webserver op te zetten voor informatica.
ik loop nu tegen het probleem aan dat wanneer ik XAMPP wil installeren dat hij zegt : Port 80 or 443 (SSL) already in use!

ik draai Windows Server 2008 R2 en deze zit geloof ik onder het netwerk van de school
ik hebt netstat al geprobeerd er er zijn heel wat ip's die poort 80 en 443 gebruiken.

iemand een oplossing?
bijvoorbaat dank!
 
Draait IIS mogelijk al? Apache en IIS gaan natuurlijk niet samen op een enkele computer
 
Draait IIS mogelijk al? Apache en IIS gaan natuurlijk niet samen op een enkele computer

En moest IIS al draaien is het een beetje nutteloos om een webserver op te zetten met xammp want met IIS kan je ook een webserver opzetten.
 
Dat is niet helemaal terecht. IIS mist integratie met PHP en mySQL. Functioneel zijn ze dus niet equivalent als je de omgeving meeneemt

Ferrari en DAF maken beide "voertuigen met 400pk motor". Toch zijn ze niet functioneel hetzelfde :p
 
Dat is ook waar, maar zoals je al zei, apache en IIS gaan niet samen. het zal dus beiden apart zijn, of eventueel naargelang want er nodig is kan je wel met IIS nog een webserver opzetten.
 
Tuurlijk, want webservers kunnen alleen op poort 80 draaien zeker :confused:

Terug on-topic. Wat er verder in het netwerk draait is in deze niet van belang. Het probleem zit op je server zelf. Schakel XAMPP eens uit en browse naar http://127.0.0.1 en kijk eens wat je terug krijgt.

Draait er toevallig al Exchange op die server?
 
IIS draait volgens mij niet geloof ik.
en toen ik XAMPP wou uitschakelen (dus alleen de draaiende mysql service) wou dat niet, hij gaf een error:confused:
en een exchange? de server word gebruikt als remote desktop door een stuk of 24 pc's
 
Wordt een beetje gokken zo zonder beeld wat je allemaal wel en niet op de server hebt geïnstalleerd en natuurlijk hoe het geconfigureerd is.

Het zou zomaar kunnen dat de OWA van Exchange in de weg zit. Het kan of XAMPP of IIS zijn. Het kan ook nog WSUS zijn.

Tenzij je zin hebt om voor de moeilijke route te kiezen, zul je toch echt even die XAMPP moeten zien te stoppen. Al is het door de service te disablen en te herstarten. Daarna kun je vrij eenvoudig zien wat er ook nog op je poort 80 zit.
 
je kunt ook even

netstat -o -b

ingeven in een command prompt. het zou je dan moeten vertellen dat poort 80 in gebruik is en door wat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan