Port probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

StevenG

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 nov 2009
Hallo allemaal,

misschien dat deze vraag al is gesteld, heb even zitten zoeken maar kon hem niet vinden dus bij deze:

Om online het spel FIFA 10 te kunnen spelen heb ik verschillende poorten open gezet in mijn router via mijn computer.

Helaas heb ik nog steeds hetzelfde probleem (wel in mindere mate). Als ik een andere speler krijg toegewezen word er gezegd; spelsessie is niet meer beschikbaar.

Heb deze week me rot lopen zoeken wat het probleem nou kan zijn geweest, aangezien ik de TCP en UDP open heb gezet die open moesten.

Ik heb de klantenservice van PS3 gebeld en die zeggen dat mijn instellingen van mijn PS3 gewoon goed staan, zoals NAT type enzo.

Heb je een adsl of kabel aansluiting ADSL aansluiting
Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98) Windows Vista
Gebruik je een firewall en zo ja welke geen idee
Welk merk en type router of modem gebruik je. Thomson speedtouch 780 router, dat is de experia box van kpn dacht ik.
Als je draadloos verbinding wilt maken welk merk en type wireless kaartje gebruik je dan .geen idee

Alvast bedankt voor jullie hulp,

groet Ruben

Laatst bewerkt:
probeer bij start > configuratie scherm > windows firewall

windows firewall even uit te zetten.

als je ook nog een andere firewall gebruikt schakel deze ook even uit en probeer het nog eens een keer.
het kan zijn dat 1 van de firewall het niet toelaat om te spelen over internet/lan.

ik hoop dat dit helpt ?
mvg

Rutger

De windows Firewall stond al uit. Alleen Norton Internet Security staat aan. Ik heb geen idee hoe ik die kan uitschakelen.
Ik heb een Norton uit het jaar 2006 en versie 10.1.0.26

Verder kan je ook kiezen om een programma toe te staan voor windows firewall. Daar zijn er een aantal geselcteerd, maar bijv. niet routering, heeft dat er misschien mee te maken?

Ook staat er bij dat kopje uitzoenderingen de optie voor poort toevoegen. Daar kan je dan ucp en udp toevoegen. Zou ik dat moeten doen, of doen je het dan dubbel-op?

Hoi !

Als je Norton IS hebt heeft het geen zin de Windows Firewall in te stellen; als het goed is wordt die door Norton uitgeschakeld !

Dus zul de je Norton Firewall zodanig moeten instellen dat je spel wordt doorgelaten.

Hoe en wat je moet doen: staat in de manual van Norton die je op hun site kunt downloaden.
Evt. kun je daar ook je vraag stellen.

Greetz,

Harry.

als je rechtermuisknop op norton antivirus doet, dan kunt je als het goed is naar opties toe, daar moet je even zoeken om deze tijdelijk uit te schakelen, als je klaar bent met gamen dan kun je hem weer inschakelen. ( iedergeval dat adviseer ik om hem weer aan te zetten).

die reactie hier boven staat ook dat je hem van norton site kunt afhalen, daar weet ikverder niets van af maar dat zou idd wel kunnen.
hopelijk werkt dit :)

mvg
Rutger

Volgens mij heeft dat toch echt niets te maken met je PC hoor, die firewall beschermt je PC, en de PS3 is direct aangesloten op de router, in mijn geval ook de KPN Experia box, waar ik af en toe in fifa10 niet kan connecten, Hoewel af en toe, soms kan ik maar 1 op de 6 connecten. Heb dit al bij meerdere mensen gezien en gehoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan