Port replicator?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeorgetteS

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Hallo allemaal,

thuis heb ik alleen een laptop. Maar omdat ik ook vaak thuis moet werken, heb ik een extern toetsenbord en een beeldscherm aangeschaft. Het liefst laat ik dan mijn laptop gewoon gesloten achterop mijn bureau staan, maar om de computer dan aan en uit te zetten moet ik hem openklappen. Daarom kan ik hem niet makkelijk wegwerken. Is er een manier om je laptop via een extern toetsenbord aan te zetten? Ik heb wel iets gelezen over een port replicator maar die vind ik erg prijzig in vergelijking met het probleem :) Bovendien lijken ze alleen voor bepaalde modellen laptop verkrijgbaar. Weet iemand hier iets van? Alvast bedankt!

Ok, tja, nou, ik weet dat ik dat vroeger op mijn eerste HP Vectra had, heel lang geleden, die kon je aanzetten met een mep op de spatiebalk.

Dat moest wel eerst aan gezet worden in de BIOS, onder Wake-Up Events. Op mijn ondertussen veel nieuwere computers is die mogelijkheid soortgelijk er ook soms (muis, netwerk), maar eigenlijk na die Vectra waarmee ik er even gespeeld heb,gebruik ik dat niet meer.

Wel kan je Windows naast Slaap- ook in Winterslaap- (Hibernation) stand zetten, als je computer PLUS Windows-versie dat ondersteund.

Dank je wel voor de tip. Ik durf denk ik alleen niet zo goed in de bios te rommelen van mn laptop, daarvoor weet ik er te weinig van. Ik heb het anders opgelost (nouja, bijna) ik heb een tweedehands Toshiba Dynadock gekocht voor een geeltje. Net zoiets als zo'n port replicator geloof ik, waar ik alles op kan aansluiten. Denk dat t zo ook gaat lukken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan