port scanning gevaarlijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

casual

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2004
Hallo,

Sinds een paar dagen wordt vrijwel dagelijks of meerder keren per dag een port scan op mijn pc uitgevoerd door twee verschillende ip-adressen. Dit geeft mijn Sygate Personal firewall aan. 1 adres is niet te traceren, een andere komt uit Amerika. Kan dit kwaad? Wat betekend dit? En wat moet ik met zo'n melding?

Al vast bedankt voor reacties.

casual zei:
Hallo,

Sinds een paar dagen wordt vrijwel dagelijks of meerder keren per dag een port scan op mijn pc uitgevoerd door twee verschillende ip-adressen. Dit geeft mijn Sygate Personal firewall aan. 1 adres is niet te traceren, een andere komt uit Amerika. Kan dit kwaad? Wat betekend dit? En wat moet ik met zo'n melding?

Al vast bedankt voor reacties.
als je firewall dit tegenhoud dan doet ie het prima, portscans vinden heel veel plaats en gebeuren door automatische programmaatjes. zolang ze gestopt worden is er niks aan de hand

Bedankt voor de reactie. Ik weet niet of ie het tegenhoudt...krijg alleen de melding via een pop up. Wel opmerkelijk..want gebruik deze firewall al een paar jaar en nooit zo'n bericht gehad.

casual zei:
Bedankt voor de reactie. Ik weet niet of ie het tegenhoudt...krijg alleen de melding via een pop up. Wel opmerkelijk..want gebruik deze firewall al een paar jaar en nooit zo'n bericht gehad.
je kan die berichtgeving ook uitschakelen denk ik, misschien dat via een update de default settings weer terug gezet zijn

Kijk even onder "Options" tabblad "General".
Daar kun je deze functie uitvinken. (Notifications) :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan