Port toegevoegd aan firewall, server werkt nog niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

PureTryOut

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
Hey mensen ik heb een probleem,

Ik run een Minecraft server voor mij en mijn vrienden en dat heeft altijd gewoon goed gewerkt. Maar ik heb pas een nieuwe computer gekregen en ben van Windows XP naar Windows 7 gegaan. En in Windows 7 weet ik niet goed hoe de firewall werkt.

Ik heb wat dingen opgezocht en dan zegt iedereen dat ik het programma moet toestaan aan mijn firewall, dit heb ik gedaan maar het werkt nog niet.
Ik heb bij `Advanced Settings´ de specifieke port (25565 TDP) toegevoegd, maar het werkt nog steeds niet. Ook heb ik de router settings bijgewerkt aan mijn nieuwe computer dus dat lijkt mij niet het probleem.

Weet iemand wat het probleem is en kan hij/zei mij hierbij helpen?

Alvast bedankt

Misschien windows firewall uitzetten en een goede virusscanner (bijv. AVG) installeren?

AVG heb ik al geinstalleerd, is het dan echt veilig om de firewall uit te zetten (voor iemand mijn pc gaat hacken of ik virussen krijg)?

je kan het in iedergeval even testen of die zonder firewall het wel doet.
Daarna kun je verder voor een oplossing even in de instellingen speuren om te kijken hoe je het voor elkaar krijgt dat het werkt met firewall aan.

Helaas doet het het nog steeds niet met de firewall uit, dus nu vraag ik me wel echt af wat het probleem is... Iemand die het misschien weet?

1.Heb je de port opengezet in je Router ("Port forwaring" genoemd)?
2. Is het mogelijk dé Minecraft Server te runnen op een andere poort, voor het geval W7 deze poort gebruikt.

Laatst bewerkt:
1. Ja ik heb de poort opengezet in mijn router (zoals in mijn 1e post te zien was).
2. Dat kan, ik heb hem net veranderd naar 100 om te kijken of hij het dan wel doet maar hij doet het nog steeds niet. Ik heb de port in mijn router veranderd naar 100 en in mijn firewall.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan