Portable OneDrive

Status
Niet open voor verdere reacties.

symen1

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2009
Hallo,

Na veel zoeken op Google vind ik maar geen geschikte oplossing.
Daarom vestig ik mijn hoop hier!
Op veel bedrijfscomputers is het niet mogelijk software te installeren. Wel kunnen portable programma's worden gebruikt zoals VLCPortable.
Portables hebben mij al vaak geholpen maar 1 probleem blijf ik tegen aanlopen.
Voor mijn werk gebruik ik veel usb stickjes met office bestanden. De office bestanden kan ik nu op mijn iPhone aanpassen en opslaan op OneDrive.
Wanneer ik het bestand heb opgeslagen moet ik steeds de nieuwste variant op de usb stick zetten of via de OneDrive site het bestand downloaden.
Dit duurt vaak erg lang om in te loggen. Daarom mijn vraag of iemand ook een geschikte OneDrive Portable variant weet.
Een programmaatje dat geopend kan worden op bedrijfscomputers net zoals VLCPortable en de map op mijn USB Stick bijwerkt met de nieuwste versie vanaf mijn OneDrive.
Zodra ik usb stick erin steek kan ik meteen het programma starten en zodra hij gesynchroniseerd is kan ik meteen los.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Kijk (zelf niet getest) eens naar CarotDAV
Of je daarmee kunt automatiseren weet ik verder niet, maar mogelijk kun je er wel (snel) een verbinding mee naar OneDrive maken.

Overigens zouden gebruikers (of jijzelf) ook gewoon in Windows een Netwerkverbinding moeten kunnen maken naar OneDrive, vergelijkbaar aan WebDav. Die verbinding moet je zelfs "permanent" kunnen maken, zodat die elke keer beschikbaar is na inloggen op Windows.
Zelf niet getest, maar kijk eens naar deze link, deze link en/of deze link
Of je daar wat aan hebt ihkv. je vraag weet ik verder niet, want ik begrijp 'm zelf niet helemaal. :D

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan