Porten en IP's instellen voor Remote Desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nawaz

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2005
Berichten
8
Ik ben bezig om mijn twee computers via internet met elkaar te verbinden. Een computer thuis, en de andere op werk . Maar verbinding voor bureaublad over te nemen lukt maar niet. Er moet waarschijnlijk iets in de porten en IP adressen in de ADSL modems ingesteld worden.
Ik heb bijna geen verstand van IP’s en Poorten. Wie kan mij in duidelijke stappen uileggen hoe ik IP adressen en porten in beide modems moet instellen?

Computer thuis heeft Windows XP Professional. Modem is: ZyXel P-2602H-D1A.
Computer op het werk heeft Windows Vista Business. Modem is: CopperJet 816-2P Bridge / Router (BBNed modem)
 
Eerst even de vraag of op je werk niks geblokkerd wordt aan poorten. Een beetje bedrijf of school heeft van alles en nogwat geblokkeerd om juist te voorkomen wat jij wilt doen.
 
Eerst even de vraag of op je werk niks geblokkerd wordt aan poorten. Een beetje bedrijf of school heeft van alles en nogwat geblokkeerd om juist te voorkomen wat jij wilt doen.

Dat zou ik niet weten. Ik heb de Router in gebruik gewoon in Default instellingen.
 
Vraag of ze op de zaak een andere modem-router willen aanschaffen, bijvoorbeeld dezelfde die jij hebt (wel opletten voor de juiste versie: voor ISDN of Analoge verbinding).

Je Zyxel kan namelijk een hardware-vpn verbinding opzetten, dus dan heb je een directe 'LAN-'verbinding met je werk, en kan je ook gewoon over en weer bureaubladen overnemen, mappen en printers delen etc.

Zie op http://www.zyxel.nl/support/z001.html
welke modem/router combinaties van Zyxel geschikt zijn voor (hardware-)VPN-verbindingen (een aantal Prestige series bijv.).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Als je toch gewoon portforwarding wilt doen:

Kijk op http://www.zyxel.nl/support/z156.php voor instructies.
Wat je moet forwarden is poort 3389 TCP naar het interne ip-adres van je laptop thuis als je vanaf de zaak dingen thuis wilt overnemen.

Dezelfde poort moet in de Copperjet worden ingesteld naar het interne ip-adres van de pc op het werk om het de andere kant op te laten werken. Zie deze manual, paragraaf 5.6.3.1 voor waar en hoe je dat instelt.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bete Tijs,
Bedankt voor je verwijzingen. Ik zal het allemaal gaan studeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan