Porten openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gdscei

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2009
Ik probeer twee porten te openen op mijn router.

Mijn router: Sweex LW055
Ik gebruik lan connectie, alhoewel draadloos wel beveiligd aanstaat.

de porten die ik wil openen: 25565 & 25566.

Ik doe deze dan toevoegen, en dan ziet dat er zo uit:
porth.png

Ik gebruik dan Simple Port Tester om te kijken of zo open zijn, maar ze zijn nog steeds niet open.

Wat moet ik doen?

Laatst bewerkt:
Vreemde instelling. Je koppelt poort 25566 aan 25565 en andersom. Is daar een speciale reden voor?

Heb je wel gezien dat je in je schermafdruk externe poort 25566 portforward naar interne poort 25565 en poort 25565 naar interne poort 25566??

Verder is een port-test pas zinvol als er ook een programma luistert op die 2 poorten op de pc die nu 192.168.55.102 als ip-adres heeft.

Voorbeeld: Stel ik portforward poort 80 TCP naar 192.168.1.100 in mijn router. De poort zal dan pas als open worden aangegeven als ik een programma heb dat luistert op poort 80 TCP, bijv. een webserver-programma.

Daarnaast nakijken of er een firewall in router en/of pc is die wellicht poorten 25565 en 25566 blokkeren.

Je vraag lijkt (gedeeltelijk) op deze vraag.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
ook als ik het programma aanzet wat die poorten gebruikt, blijft de test zeggen "failed".

Ik kan wel localhost verbinden met het programma, maar andere mensen moeten ook kunnen verbinden via deze poorten.

Hoe moet ik het dan instellen?

Doe het volgende:
Start -> Zoeken.... -> Advanced firewall
Start het programma dat dan getoond/gesuggereerd wordt.
Maak 4x een Inkomende/Inbound Poort firewall-regel
Regel 1: Poort 25565 TCP toestaan
Regel 2: Poort 25565 UDP toestaan
Regel 3: Poort 25566 TCP toestaan
Regel 4: Poort 25566 UDP toestaan

Check verder na of er ook een firewall in je router aanwezig is en of die wellicht nog aangepast moet worden (analoog aan de Windows Firewall, zoals hierboven al aangegeven).

Overigens moet je ook bedenken dat sommige test-tools (bijv. die van http://www.canyouseeme.org/) alleen op TCP-poorten checken, dus NIET op UDP poorten. Het zou dus kunnen zijn dat je UDP poorten gebruikt, en die kunnen dus (soms) met dergelijk test-tools niet getest worden.

Meer tips heb ik niet voor je. Veel succes.

Tijs.

Doe het volgende:
Start -> Zoeken.... -> Advanced firewall
Start het programma dat dan getoond/gesuggereerd wordt.
Maak 4x een Inkomende/Inbound Poort firewall-regel
Regel 1: Poort 25565 TCP toestaan
Regel 2: Poort 25565 UDP toestaan
Regel 3: Poort 25566 TCP toestaan
Regel 4: Poort 25566 UDP toestaan

Check verder na of er ook een firewall in je router aanwezig is en of die wellicht nog aangepast moet worden (analoog aan de Windows Firewall, zoals hierboven al aangegeven).

Overigens moet je ook bedenken dat sommige test-tools (bijv. die van http://www.canyouseeme.org/) alleen op TCP-poorten checken, dus NIET op UDP poorten. Het zou dus kunnen zijn dat je UDP poorten gebruikt, en die kunnen dus (soms) met dergelijk test-tools niet getest worden.

Meer tips heb ik niet voor je. Veel succes.

Tijs.
toegevoegd.
dat programma doet beide tcp+udp.
geprobeerd.
en weer "Failed".
De firewall van mijn router staat niet aan.
Wat moet ik doen??

ik kan ook andere porten selecteren in het programma die de porten open nodig heeft staan, welke staan standaard open of kan ik met een programma kijken welke ik kan gebruiken?

Laatst bewerkt:
Kan bijv. zijn dat je nóg een firewall hebt, zoals aanwezig in Kaspersky Internet Security, Norton 360, AVG Internet Security, Comodo Firewall, ZoneAlarm, McAfee etc.

Check die ook na.

Verder heb ik geen ideeën.

Tijs.

Kan bijv. zijn dat je nóg een firewall hebt, zoals aanwezig in Kaspersky Internet Security, Norton 360, AVG Internet Security, Comodo Firewall, ZoneAlarm, McAfee etc.

Check die ook na.

Verder heb ik geen ideeën.

Tijs.

Ik heb AVG, en heb het programma en de port tester toegevoegd aan uitzonderingen in Identity Protection>Toegestane lijst & Resident Shield>uitgesloten mappen.

Nog steeds geen succes.

Indien je in de firewall-component van AVG ook poorten kunt toevoegen als uitzondering lijkt me dat effectiever.

Natuurlijk zou je ook eens kunnen kijken op een thuiscomputer die een minimale firewall heeft (bijv. XP met alleen de Windows Firewall), daar die poorten toevoegen in de firewall (of de hele firewall uitschakelen), jouw 'serverprogramma' daarop installeren en starten en daarna de porforwarding in de router ombouwen naar het ip-adres van deze 'simpele' pc. Dan kijken of de poort nog steeds gesloten is.

Overigens zou het geen kwaad kunnen hier te vermelden welk apparaat vóór de Sweex staat. Is dat namelijk een router (of routermodem), dan zul je ook in dát router-apparaat moeten portforwarden. Om precies te zijn: Naar het WAN/Internet adres dat de Sweex heeft. Je begrijpt dat je in dat geval in de Sweex moet gaan kijken welk ip-adres die op de WAN/Internet-verbinding heeft gekregen van die router(-modem) die ervóór staat en daarna in de router die voor de Sweex staat portforwarden naar dat ip-adres dat je in de Sweex aantrof. En natuurlijk ook dan kijken of er een firewall aanwezig is in dat apparaat voor de Sweex...

Succes maar weer.

Tijs.

Heb je wel al die 2 poorten omgewisseld in je port-forwarding?

dit is mijn setup:

ADSL Modem>Router>wireless/LAN(waar dus mijn pc op aangesloten is.)

Op de router (sweex) zit een firewall, maar die staat uit. (dat is standaard)

Ik kan volgens mij niet in de instellingen van de modem komen denk ik (ik denk niet dat dat ook hoort).
Het is een modem die ik kreeg bij Alice ADSL. (Een BBNED router. Die trouwens ook echt ongeloofelijk warm word binnen 30min)
@RogerS,
ik snap niet helemaal wat je bedoeld...

Laatst bewerkt:
Welk adsl-modem is dat? Merk + type vermelden.

Tijs.

Dit is interessant: Ik had namelijk gelezen dat de Alice ADSL-apparatuur geen modem is maar een modemrouter, en het enige wat je er zelf kon instellen was............ portforwarding

Je kunt dit makkelijk checken: Ga in de configuratie van de Sweex, en als (in het status-scherm of waar dan ook) als Internet-adres een 172.x.x.x of een 10.x.x.x ip-adres staat vermeld, dan is de Alice apparatuur een router, en dus moet je daar ook portforwarding gaan instellen (namelijk naar dat 172.x.x.x of 10.x.x.x ip-adres dat je op de WAN/Internet kant aantrof in de Sweex).

Tijs.

Dit is interessant: Ik had namelijk gelezen dat de Alice ADSL-apparatuur geen modem is maar een modemrouter, en het enige wat je er zelf kon instellen was............ portforwarding

Je kunt dit makkelijk checken: Ga in de configuratie van de Sweex, en als (in het status-scherm of waar dan ook) als Internet-adres een 172.x.x.x of een 10.x.x.x ip-adres staat vermeld, dan is de Alice apparatuur een router, en dus moet je daar ook portforwarding gaan instellen (namelijk naar dat 172.x.x.x of 10.x.x.x ip-adres dat je op de WAN/Internet kant aantrof in de Sweex).

Tijs.

de default gateway, WAN IP is indd 172.x.x.x.
Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik dat kan instellen op de Alice modem(router dus)
Bij de box die ik erbij kreeg (ja die heb ik nog steeds) staat volgens mij niks hierover... ik kijk voor de zekerheid nog wel.

ik kan nu wel in de software komen van de router, er zat een ipadres en usr/pass op de achterkant van de handleiding :p

Alleen als ik in Configuratie->Ports ga, moet ik opnieuw een usr/pass invullen, en dit is niet waar ik al mee had ingelogd?

Kijk hier en hier en als je er daar niet mee uitkomt, stel je vragen over de routermodem aan de Alice helpdesk.

Tijs.

Kijk hier en hier en als je er daar niet mee uitkomt, stel je vragen over de routermodem aan de Alice helpdesk.

Tijs.

ik krijg na het ingevuld te hebben:

webserver: Error adding NAT reserved mapping pool item0

ik gok dat ik moet gaan bellen naar Alice.. Geweldig dat gaat me weer 15 cent pm kosten =.='

Laatst bewerkt:
Dat het 15 cent/minuut gaat kosten had je er wel af kunnen laten. Dat is voor de helpers niet zo interessant.
Ik denk dat je je in ieder geval alvast een hoop helpdesk-tijd al bespaard hebt, vind je zelf ook niet???

Hopelijk gaat Alice je vragen kunnen beantwoorden.

Tijs.

Dat het 15 cent/minuut gaat kosten had je er wel af kunnen laten. Dat is voor de helpers niet zo interessant.
Ik denk dat je je in ieder geval alvast een hoop helpdesk-tijd al bespaard hebt, vind je zelf ook niet???

Hopelijk gaat Alice je vragen kunnen beantwoorden.

Tijs.

ik heb hem nog even gevraagt op het Alice Forum.

bedankt voor de hulp Tijs ;)

De problemen met het serverprogramma zijn helaas nog niet verholpen, maar dat hoort hier niet; daarvoor ga ik op een ander forum gerelateerd daaraan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan