Porten openen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even over die foutmelding: Het zou me eerlijk gezegd niet verbazen dat je bij de portforwarding een fout maakte.
Voorbeelden:
Een hoger Start poortnummer dan het End poortnummer bij "External port range" en/of bij "Internal port range".
Als Internal ip-adres het ip-adres van de Copperjet zelf aangegeven ipv. het WAN/Internet ip-adres van de Sweex, of gewoon het WAN/Internet ip-adres van de Sweex foutief overgenomen.

Probeer het nog eens in te stellen, maak een schermafdruk net vóórdat je op Add Reserved Mapping drukt, maak ook een schermafdruk van de melding die je daarna krijgt en geef ons ook een schermafdruk van de WAN/Internet instelling die nu geldig is op de Sweex.

[Ik heb vaker op Copperjets portforwarding ingesteld, en daar nooit problemen mee gehad. Vandaar dat ik vermoed dat je een fout maakte ergens in het proces.]

Tijs.
 
Even over die foutmelding: Het zou me eerlijk gezegd niet verbazen dat je bij de portforwarding een fout maakte.
Voorbeelden:
Een hoger Start poortnummer dan het End poortnummer bij "External port range" en/of bij "Internal port range".
Als Internal ip-adres het ip-adres van de Copperjet zelf aangegeven ipv. het WAN/Internet ip-adres van de Sweex, of gewoon het WAN/Internet ip-adres van de Sweex foutief overgenomen.

Probeer het nog eens in te stellen, maak een schermafdruk net vóórdat je op Add Reserved Mapping drukt, maak ook een schermafdruk van de melding die je daarna krijgt en geef ons ook een schermafdruk van de WAN/Internet instelling die nu geldig is op de Sweex.

[Ik heb vaker op Copperjets portforwarding ingesteld, en daar nooit problemen mee gehad. Vandaar dat ik vermoed dat je een fout maakte ergens in het proces.]

Tijs.
cp1b.png

cp2m.png

cp3j.png
 
Het is duidelijk: je hebt mijn verhaal helemaal verkeerd begrepen. Ik citeer nog een keer:

Je kunt dit makkelijk checken: Ga in de configuratie van de Sweex, en als (in het status-scherm of waar dan ook) als Internet-adres een 172.x.x.x of een 10.x.x.x ip-adres staat vermeld, dan is de Alice apparatuur een router, en dus moet je daar ook portforwarding gaan instellen (namelijk naar dat 172.x.x.x of 10.x.x.x ip-adres dat je op de WAN/Internet kant aantrof in de Sweex).

Wat jij echter doet is een 192.168.x.x ip-adres opgeven in de portforwarding van de Alice modemrouter.
Je moet dus als Internal ip-adres in de portforwarding op de Alice routermodem het WAN/Internet ip-adres van de Sweex opgeven, en dat is vlgs. je laatste schermafdruk 172.19.3.2!

Had ik als mogelijke reden in mijn vorige posting al aangegeven ook:
Even over die foutmelding: Het zou me eerlijk gezegd niet verbazen dat je bij de portforwarding een fout maakte.
[...]Als Internal ip-adres [...]gewoon het WAN/Internet ip-adres van de Sweex foutief overgenomen.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Het is duidelijk: je hebt mijn verhaal helemaal verkeerd begrepen. Ik citeer nog een keer:



Wat jij echter doet is een 192.168.x.x ip-adres opgeven in de portforwarding van de Alice modemrouter.
Je moet dus als Internal ip-adres in de portforwarding op de Alice routermodem het WAN/Internet ip-adres van de Sweex opgeven, en dat is vlgs. je laatste schermafdruk 172.19.3.2!

Had ik als mogelijke reden in mijn vorige posting al aangegeven ook:


Succes,

Tijs.
aha. ik had de handleiding die op de Alice website staat die jij had gegeven gevolgd. Dat IP adres is de internal IP van mijn PC :P

Helaas zegt de tester nog steeds dat ze niet open staan.. Heb ik misschien iets fout gedaan bij de router?

sweex.png
 
Wat ik eerst wil zien is dat je de portforwarding in de Sweex corrigeert. In RogerS' allereerste posting en ook in die van mij hebben we je er al op gewezen dat die portforwarding niet goed staat. Corrigeer het op de volgende manier:
a. Er staat in de Sweex nog steeds dat poort 25566 TCP wordt geporfortforward naar poort 25565. Verwijder die regel.
b. Er staat in de Sweex nog steeds dat poort 25565 TCP wordt geporfortforward naar poort 25566. Verwijder die regel.
c. Maak een nieuwe/extra portforward regel in de Sweex waarin poort 25566 TCP wordt geportforward naar poort 25566 TCP van 192.168.55.102
d. Maak een nieuwe/extra portforward regel in de Sweex waarin poort 25565 TCP wordt geportforward naar poort 25565 TCP van 192.168.55.102

Sla het correct op in de Sweex.

Dan nog een paar vragen/verzoeken:
e. Als ik je goed begreep zou poort 25566 UDP en poort 25565 UDP ook geportforward moeten worden. Dat zie ik in de Sweex niet terug. Als dat klopt, dan zul je in de Sweex die portforwarding regels moeten toevoegen en ook in de Alice Copperjet.
f. Ik zou graag de huidige ingestelde portforwarding op de Alice Copperjet willen zien. Vergeet niet dat je eerst Save All en dan nog Save moet doen (zie Alice handleiding) in de Copperjet om wijzigingen op te slaan.

We zien het wel.

Tijs.
 
Wat ik eerst wil zien is dat je de portforwarding in de Sweex corrigeert. In RogerS' allereerste posting en ook in die van mij hebben we je er al op gewezen dat die portforwarding niet goed staat. Corrigeer het op de volgende manier:
a. Er staat in de Sweex nog steeds dat poort 25566 TCP wordt geporfortforward naar poort 25565. Verwijder die regel.
b. Er staat in de Sweex nog steeds dat poort 25565 TCP wordt geporfortforward naar poort 25566. Verwijder die regel.
c. Maak een nieuwe/extra portforward regel in de Sweex waarin poort 25566 TCP wordt geportforward naar poort 25566 TCP van 192.168.55.102
d. Maak een nieuwe/extra portforward regel in de Sweex waarin poort 25565 TCP wordt geportforward naar poort 25565 TCP van 192.168.55.102

Sla het correct op in de Sweex.

Dan nog een paar vragen/verzoeken:
e. Als ik je goed begreep zou poort 25566 UDP en poort 25565 UDP ook geportforward moeten worden. Dat zie ik in de Sweex niet terug. Als dat klopt, dan zul je in de Sweex die portforwarding regels moeten toevoegen en ook in de Alice Copperjet.
f. Ik zou graag de huidige ingestelde portforwarding op de Alice Copperjet willen zien. Vergeet niet dat je eerst Save All en dan nog Save moet doen (zie Alice handleiding) in de Copperjet om wijzigingen op te slaan.

We zien het wel.

Tijs.

cp4f.png

sweex2.png


Na dit aangepast te hebben zegt de port tester "Succes" !

Dank voor alle hulp en deze gaat op opgelost! :D
 
Mooi dat het nu allemaal goed is ingesteld en dat het werkt.

Op opgelost zetten doe je zelf, door te klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe horizontale balk (bijna) bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Mooi dat het nu allemaal goed is ingesteld en dat het werkt.

Op opgelost zetten doe je zelf, door te klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe horizontale balk (bijna) bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
Ja ik weet het :p

Ik had nog een klein vraagje, ik moet nog een statisch IP instellen voor mijn PC zodat ik niet constant de IP hoef te veranderen waarmee mensen zich verbinden met mij.


Ik heb dit nu ingesteld op mijn router:

sweex3.png


Is dat goed genoeg? Of moet ik ook nog het veranderen bij Network Adaptors>Properties>Ipv4>Properties, of is het zo goed?
 
De Sweex heeft er niets mee te maken tenzij je daar (ik heb geen handleiding van je router op Internet gevonden) kunt aangeven dat een bepaald MAC-adres (die van jouw netwerkkaart dus) steeds 192.168.55.102 moet krijgen toegewezen. Dat wordt een DHCP reservering genoemd.
Andere mogelijkheid is in de Sweex bij het DHCP server gedeelte een zo lang mogelijk lease-tijd aangeven (soms is het zelfs mogelijk om een 'oneindige' lease-tijd aan te geven, wat ong. neerkomt op een DHCP reservering).

Zie je daar geen mogelijkheden, dan zul je je pc bij IPv4 een vast ip-adres moeten geven. Kies daar dan een ip-adres dat niet 192.168.55.102 is, want die kan (zodra je die vast in zou stellen in je pc) dan later aan andere computers/laptops/ipods/etc. worden toegewezen. Geef je pc dan een vast ip-adres dat niet valt in de DHCP reeks van waaruit de Sweex ip-adressen uitdeelt (en natuurlijk ook niet het ip-adres dat de Sweex zelf heeft).
Je zult dan ook de DNS-servers, standaardgateway en subnetmasker ingangen zelf moeten invullen. Kijk dus vooraf even na wat de Sweex daaromtrent aan je pc doorgegeven heeft en schrijf het even op:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all
Natuurlijk zul je (zodra je een nieuw vast ip-adres hebt ingesteld op je pc) ook de portforwarding in de Sweex aan dat nieuwe ip-adres van je pc moeten aanpassen.

EDIT: Toch handleidingen gevonden: hier voor ENG versie, hier voor NL versie.
In beide handleidingen wordt niet op het LAN-gedeelte ingegaan, en juist dáár zou de DHCP server functionaliteit ingesteld en bekeken moeten kunnen worden voor wat betreft de eerste paragraaf hierboven: Lease reserveringen of Lease-tijd maximalisatie.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook bellen met 023 5659999 voor Alice. Met dank aan vraagalex.nl.
 
Je kunt ook bellen met 023 5659999 voor Alice. Met dank aan vraagalex.nl.

@RogerS: Altijd mooi, die 'normale' telefoonnummers ipv. betaalde. :)
Bellen van Alice zal echter niet meer nodig zijn, want de topic-starter had zélf fouten gemaakt bij de eerste pogingen portforwarding in te stellen op de Alice Copperjet routermodem. Dat is intussen gefixt (zie de andere berichten hierboven).

Tijs.
 
De Sweex heeft er niets mee te maken tenzij je daar (ik heb geen handleiding van je router op Internet gevonden) kunt aangeven dat een bepaald MAC-adres (die van jouw netwerkkaart dus) steeds 192.168.55.102 moet krijgen toegewezen. Dat wordt een DHCP reservering genoemd.
Andere mogelijkheid is in de Sweex bij het DHCP server gedeelte een zo lang mogelijk lease-tijd aangeven (soms is het zelfs mogelijk om een 'oneindige' lease-tijd aan te geven, wat ong. neerkomt op een DHCP reservering).

Zie je daar geen mogelijkheden, dan zul je je pc bij IPv4 een vast ip-adres moeten geven. Kies daar dan een ip-adres dat niet 192.168.55.102 is, want die kan (zodra je die vast in zou stellen in je pc) dan later aan andere computers/laptops/ipods/etc. worden toegewezen. Geef je pc dan een vast ip-adres dat niet valt in de DHCP reeks van waaruit de Sweex ip-adressen uitdeelt (en natuurlijk ook niet het ip-adres dat de Sweex zelf heeft).
Je zult dan ook de DNS-servers, standaardgateway en subnetmasker ingangen zelf moeten invullen. Kijk dus vooraf even na wat de Sweex daaromtrent aan je pc doorgegeven heeft en schrijf het even op:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all
Natuurlijk zul je (zodra je een nieuw vast ip-adres hebt ingesteld op je pc) ook de portforwarding in de Sweex aan dat nieuwe ip-adres van je pc moeten aanpassen.

EDIT: Toch handleidingen gevonden: hier voor ENG versie, hier voor NL versie.
In beide handleidingen wordt niet op het LAN-gedeelte ingegaan, en juist dáár zou de DHCP server functionaliteit ingesteld en bekeken moeten kunnen worden voor wat betreft de eerste paragraaf hierboven: Lease reserveringen of Lease-tijd maximalisatie.

Succes,

Tijs.

Doe ik het dan zo goed? Ik vond dit namelijk nog.
sweex4.png


@RogerS: oja ik was helemaal vergeten dat dat kon. Als ik het nog eens nodig heb zal ik het gebruiken, bedankt voor de tip! :thumb:
 
Ziet er goed uit als de netwerkverbinding die je gebruikt voor contact met de Sweex inderdaad MAC-adres 6c-f0-49-75-67-4b heeft.

Klopt dat allemaal, dan heb je nu een werkende DHCP reservering gemaakt, en dan hoef je in je pc en in de Sweex verder niets meer aan te passen. [Niet vergeten om op Save te klikken, als je dat nog niet gedaan had.]

In dat geval je vraag op opgelost zetten! :)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit als de netwerkverbinding die je gebruikt voor contact met de Sweex inderdaad MAC-adres 6c-f0-49-75-67-4b heeft.

Klopt dat allemaal, dan heb je nu een werkende DHCP reservering gemaakt, en dan hoef je in je pc en in de Sweex verder niets meer aan te passen.

In dat geval je vraag op opgelost zetten! :)

Tijs.

ik drukte op "Auto Setup" en toen stond dat MAC adres daar.

In CMD staat precies hetzelfde.
Is dat dan goed?
 
Dan zal het zeker kloppen. Als je twijfelt: 1x je pc herstarten en kijken of je weer 192.168.55.102 gekregen hebt. Is dat het geval, dan kan je vraag op opgelost. :)

Tijs.
 
Dan zal het zeker kloppen. Als je twijfelt: 1x je pc herstarten en kijken of je weer 192.168.55.102 gekregen hebt. Is dat het geval, dan kan je vraag op opgelost. :)

Tijs.
dat is inderdaad het geval.

Bedankt! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan