Portfolio/fotoablum op site plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iris17

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2010
hoi,
ik wil graag op een creatieve manier mijn portfolio op een website zetten. Ik wil dat ze iets aanklikken en dat daaronder dan op een fraaie wijze per onderdeel de portfolio naar voren komt. Iemand een tip/codering?

In het verlengde hiervan: Ik heb met lightbox fotoalbums op sites staan. Het 'jammere' hiervan vind ik dat je alle foto's op de pagina ziet. hoe krijg je 1 foto te zien waarop je dan klikt waarna het hele album verschijnt? Scheelt ruimte en is netter. Hoor graag

bvd

Iris

Poeh, dat is puur maatwerk programmeren. Wat beheerst je momenteel qua programmeertalen etc?

hoi,

ik ben nog een kaboutertje op het gebied van programmeren. Ik heb enkele sites in DW gemaakt, werk met WP en beheers PS, ID en AI.
Een echte techneut ben ik niet, dus het liefst zo eenvoudig, maar superfraai, mogelijk.

grt

Iris

Voor een unieke portfolio bestaat er geen eenvoudig. Wordpress kan je hier bij lange niet volledig bij helpen. Met alleen kant en klare dreamweaver code kom je er ook zeker niet.
Ik raad je aan een ontwerp te maken en een programmeur in te huren via sitedeals.

Laatst bewerkt:
Vraag 1:
Ja, voorafgaand aan het (maatwerk) programmeren zit het ontwerp. Heb je al een idee van wat de "creatieve manier" en de "fraaie wijze van verschijnen" moet worden?
  • Ik denk dat hierbij vorm en inhoud niet los staan: wat is het voor portfolio?
  • Als de portfolio gaat over webdesign, over schilderijen, over 3D-kunstobjecten, over foto's, over state-of-the-art borduurwerk, over gepimpte automobielen, enz. kan dat een heel verschil uitmaken voor wat daarbij een passende fraaie creatieve manier kan zijn om de portfolio's tevoorschijn te laten komen!
Voor de realisatie:
  • De mogelijkheden zullen afhankelijk zijn van de site: hoe zit die in elkaar? (= is de site waar het om gaat nu een WP-site, een ander CMS, een DW-site?)
  • Vervolgens zou kunnen blijken dat het met plug-ins of wat javascript nog relatief makkelijk te realiseren is, en dat het inhuren van een programmeur misschien niet nodig is.
=====
Vraag 2:
Lightbox (...) foto-albums (...) Het 'jammere' hiervan vind ik dat je alle foto's op de pagina ziet. Hoe krijg je 1 foto te zien waarop je dan klikt waarna het hele album verschijnt?
  • Ik denk dat je op een of andere manier met een tussenpagina moet werken.
  • Maar voor het hoe en wat precies valt zonder lijdend voorwerp weinig in het algemeen te zeggen: wat is de concrete site waar het op moet gebeuren?
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Wat betreft dat lightbox gebeuren, dat is wat ik bedoel met maatwerk programmeren. Alles kan als je de kennis maar hebt of het budget.

Begrijp me niet verkeerd trouwens, ik ben hier nog steeds altijd om mensen te helpen en te ondersteunen, maar deze vraag gaat (wat mij betreft) echt te diep in op het programmeren om even snel te helpen zeg maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan