Portforwarden werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superbrian007

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2012
Hallo.

Ik wil mijn Minecraft server portforwarden maar ik heb heel veel geprobeerd maar mij lukt het niet.
Kan iemand mij hiermee helpen? Ik heb al op andere berichten gekeken en die uitgevoerd op mijn router, maar het hielp niks.

Ik heb een Sitecom Wifi Router X4 N300 of anders genoemd SiteCom WLR-4100

Ik heb al geprobeerd via tabblad "Port forwarding" en "virtuele server"

Ook portforward.com gekeken, maar die ondersteund mijn router weer niet.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen?

Mvg. Brian

Laatst bewerkt:
Zou mij niet verbazen dat het op de X300 al goed staat, nu.
Waarschijnlijker is dat er een router(-modem) nog vóór staat, waar je dan OOK moet portforwarden.
Als dat klopt, dan moet je in de router-modem die er voor staat portforwarden naar het WAN ip-adres van je X300 router. Kijk dus (eerst) na welk ip-adres de X300 nu heeft als WAN/Internet adres.

Dus even als 'plaatje' hoe het netwerkverkeer loopt:
<Internet> <==> WAN-aansluiting van je router-modem <==> LAN-aansluiting van je router-modem <==> WAN-aansluiting van je router <==> LAN-aansluiting van je router -> Je server

Zie dus dat vanaf je modem naar het WAN adres van je router moet worden geportforward.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo,
Bedankt voor snelle reactie.

Oke, Ik heb er nog een UPC Horizon modem erbij staan. Ik heb de router gekocht omdat wij internet problemen telkens kregen met die draadloze internet verbinding van de Horizon box. Vandaar een router. Maar als ik het goed begrijp moet ik eerst het ip van mijn router invoeren bij de portforward instellingen van mijn Horizon modem. Klopt dat?

Laatst bewerkt:
Nou, het WAN ipadres van de x300, dus een 192.168.192.x ipadres, daar moet je in de horizonbox naar portfowarden.

Tijs.

Oke, Ik heb nu gedaan. Alleen was het ip adres anders dan u had als voorbeeld. het was 192.168.0.xxx. Dus heb dat maar ingevoerd in de port forward instellingen in de horizonbox. port bleef gewoon 25565
Maar ik heb nu de port forward instellingen van de horizonbox geconfigureerd.
Nu moet ik toch weer verder met de router? Zoals ook in het plaatje in uw 1e reactie.
Kunt u mij dat stap voor stap uitleggen wat ik nu precies moet doen. Dan weet ik de volgende keer wat ik moet doen om te portforwarden.

Brian

Laatst bewerkt:
Ik ben er nu net wel achtergekomen dat het IP van de modem wel begint met 192.168.192.x. Maar het lijkt me vrij onlogisch als ik het IP van me modem invoer in de port forward instellingen van me modem. Dan heeft het volgens mij ook geen effect met de router.

Lees goed: in de horizonbox niet portforwarden naar het ipadres van de modem/horizonbox maar naar het wan ipadres van de x300 router.

Tijs.

Ja dat vond ik dus al vreemd. met uw voorbeeld IP adres. Dat IP kwam overeen met het IP van de horizonbox.
Maar ik heb nu dat WAN IP van de router bij de portforward instellingen van de horizon box ingevoerd. Kunt u nu precies omschrijven wat ik nu moet doen?

Brian

Ik heb helemaal niet het ip-adres van de horizonbox gegeven, ik heb alleen aangegeven dat het WAN ip-adres van de X300 in dezelfde reeks valt als het LAN ip-adres van de horizonbox (dus een 192.168.192.x ip-adres).

Ok, je moet dus nu in de X300 gaan portforwarden naar het ip-adres van je pc. Als ik je goed begrepen heb heb je dat al gedaan (of weet je hoe dat moet, ondertussen).
[Ik zou verwachten dat je pc een 192.168.0.x ip-adres heeft, want standaard heeft de X300 ook zo'n 192.168.0.x ip-adres, tenzij je de LAN reeks van de X300 zelf gewijzigd zou hebben.
Je kunt het nakijken, maar waarschijnlijk weet je het ip-adres van je pc ondertussen al:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all > ipconf.txt && notepad.exe ipconf.txt

Tijs.

Hallo,

Sorry dat ik dit weekend niet kon reageren. Ik ben een weekend op vakantie geweest zonder internet.

...Maar ik begrijp je niet 100 procent want met het vinden van het juiste ip adres ben ik nog niet helemaal onderuit.
Ik had de portforward instellingen even gereset zodat het allemaal goed zou verlopen en dat ik u kon volgen.
Ik heb de LAN van me router nog nooit gewijzigd.
Kunt u mij helpen bij het vinden van het juiste ip adres. Ik heb uw aanwijzing met cmd al gevolgd maar ik kom er niet uit. Er staan zoveel IP adressen. Ik heb al wel bij: Wireless LAN Adapter WiFi een IPv4 adres gevonden. Maar weet niet of dat het juiste is. Als ik een IP zoals u als voorbeeld heeft gegeven met dan die "x" als 1 cijfer instel geeft hij aan: The IP Adress is same as LAN IP Adress. Wilt u in het vervolg per cijfer 1 "x" aangeven. Dus bijvoorbeeld 192.168.0.xxx.

Brian

a. Je moet in de x300 kijken welk 192.168.192.xxx die heeft gekregen van de horizonbox. Voor de x300 is dat zijn WAN/Internet ip-adres. Dan in de horizonbox portforwarding ernaar instellen.
b. Je moet in je pc kijken (via de instructie die ik gaf) welk ip-adres die heeft gekregen van de x300 (een 192.168.0.xxx ip-adres, als ik je goed begrijp). Als je pc draadloos is verbonden, dan kijken bij het IPv4 adres van Wireless XXXX, indien bedraad verbonden dan kijken bij het IPv4 adres van LAN-verbinding XXXX
Dan in de x300 portforwarding instellen naar het IPv4 adres dat je gevonden had in de pc.
c. Het kán zijn dat portforwarding niet (direct) goed werkt met een horizonbox zoals die standaard wordt uitgeleverd. Ik zal vanavond even kijken of er nog wat extra nodig is om portforwarding in een horizonbox goed werkend te krijgen.

Tijs.

Wat bedoel je precies met punt a?
Want ik snap niet wat je bedoeld met "in de x300 kijken".
Moet je daarbij in de instellingen kijken of bij de ipconfig?

Ik ben draadloos verbonden met internet.
Ik heb het IPv4 adres bij de hand. Als ik je goed begrijp zit ik bij de juiste instellingen in de ipconfig

Brian

Je moet voor a. inloggen op de x300, net zoals je voor het portforwarden in de x300 zou doen.
Voor het WAN/Internet ip-adres moet kijken in: hoofdtab Status -> subtab Internet Status

Overigens heb ik m.b.t. de horizonbox al wat gevonden: Het vinkje uitzetten bij "Blokkeren WAN", zoals aangegeven in het tweede plaatje van deze link

Tijs.

a. Ik heb je aanwijzing voor de horizon box gevolgd. Er stond alleen dat het werd uitgelegt hoe je dat deed met een Netgear. Geld dat ook voor Sitecom?
b. Ik zie nu bij internet status het IP adress. Dat IP moet ik nu in de Horizon box instellen toch volgens je vorige reactie?
Ik ga hier vanuit. En voer dit IP ook in.

Brian

JIJ moet natuurlijk andere poorten portforwarden (namelijk poort 25565 en dan aangeven "Beide" bij protocol) en portforwarden naar het IP adres van de X4 N300, die je blijkbaar nu achterhaald hebt.
Het ging mij erom dat je in die link kon zien waar dat "Blokkeren WAN" uitgezet kan worden, want dat moet je óók doen om portforwarding goed te kunnen gebruiken in de Horizonbox.

Tijs.

Overigens wordt in de link ook port triggers ingesteld ("Port triggers"). Dat zou je NIET nodig moeten hebben, dus geen port triggers instellen: Het is voldoende om "Blokkeren WAN" uit te zetten (in "Geavanceerd") en te portforwarden (in "Forwarding").

Overigens ga ik nu stoppen met de hulp, succes ermee.

Tijs.

Oke. Heel hartelijk bedankt voor al je hulp.

Dus nu kan ik gewoon verder met het port forwarden op de router zoals ik eerder heb geprobeerd.

Als bij mij portforwarden werkt zet ik de vraag op helpmij.nl op opgelost.

Brian

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan