Portforwarding Apple Airport Extreme

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tdgjules

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2011
Berichten
19
Ik wil een paar poorten openzetten zodat ik makkelijk bestanden kan downloaden van mijn pc naar een andere. Ik heb hier al een website voor gemaakt zodat alleen ik de bestanden kan benaderen.

Nu moet ik hier alleen poort 80 voor openzetten.
De router hier thuis is een Thomson Speedtouch 780WL waar later een Apple Airport Extreme bijgekomen is.

Het openen van poorten moet worden geregeld via het Airport configuratie scherm, dus dat daar ook in gedaan, TPC en UPD poort 80 opgegeven voor publiek en intern, 10.0.1.18 als ip adres opgegeven (ip van mijn pc) en daarna te aanpassingen doorgevoerd.

Wanneer ik nu wil controleren of de poorten open zijn via internet, blijkt dat de poorten nog steeds gesloten zijn.
Ook al geprobeerd om in speedtouch poort 80 te koppelen aan 10.0.1.18 en aan het base-station (apple airport extreme) maar beide werkt niet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?

Alvast bedankt,

Jules
 
Als ik je goed begrijp heb je router-na-router. Indien ja, dan moet er dus 2x geportforward worden om toegang te geven vanaf Internet:
a. Vanaf de router(-modem) van de provider naar het WAN ip-adres van de Airport Extreme
b. Vanaf de Airport Extreme naar het ip-adres van je 'server'.

[Natuurlijk kunnen er ook nog andere dingen misgaan, zoals providers die geen poort 80 toegang verlenen naar thuisaansluitingen, firewalls in beide routers, firewall in je server etc.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
De apple router is via een kabel verbonden met de speedtouch router. Ik zal straks nog eens even kijken hoe het zit met de firewall van de apple router.

Ik zal iets laten weten of ik het heb kunnen oplossen

Jules
 
Ga je ook nog wat doen met mijn hoofdtip? Dus dat er (afhankelijk van hoe je het ingericht hebt) 2x moet portforwarden?

Tijs.
 
Probleem opgelost, ik had op de speedtouch router het ip adres 10.0.1.18 opgegeven i.p.v. base-station wat apple airport gebruikt.

Probleem nu opgelost, dankje Tijs ;)
 
Fijn dat het gelukt is.

Graag nog de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan