Portforwarding: hulp bij het invullen van de velden.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Coenv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Coenv

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2015
Hallo!

Ik ben nieuw op dit forum, dus neem mij het niet kwalijk als ik deze vraag op de verkeerde plek geplaatst heb.

Sinds kort crasht de online game die ik speel. Volgens de klantenservice heeft dit met de poorten te maken. Om de game te kunnen spelen moet ik een aantal poorten openen (port forwarding):

My name is Joshua and I will be glad to look into this for you! To best access The Elder Scrolls Online, players should configure their routers to open the following outbound ports:
TCP / UDP Ports 24100 through 24131
TCP / UDP Ports 24500 through 24507
TCP / UDP Ports 24300 through 24331
Please also note that Ports 80 and 443 should be open to allow general HTTP and HTTPS access.

Het is mij gelukt om in de router (UPC) te komen. Daar kwamik de volgende velden tegen: 'Openbare port range', 'Doel-IP-adres', 'Doel port range' en 'Protocol' (zie bijlage).Port forwarding.png Ik heb contact opgenomen met de klantenservice van UPC omdat ik niet wist hoe ik de genoemde waarden in de velden dien in te vullen. UPC bevestigde dat ik mij in de juiste router bevond, maar weigerde mij te helpen bij het invullen van de velden. Het zou namelijk gaan om een service die niet door UPC ondersteund wordt.

Kan iemand mij helpen met het invullen van de waarden onder de juiste waarden (rood) in de juiste velden? Ik begrijp dat protocol 'beide' dient te zijn. Maar verder kom ik niet...

Alvast bedankt!

-Coen

Verwijderen

Openbare port-range:
24100-24131
Doel-ip-adres: Het ip-adres van je game-pc op het 192.168.192.x netwerk van de router
Doel port-range:
24100-24131
Protocol: Beide
Klik op knop Rij toevoegen
Openbare port-range: 24500-24507
Doel-ip-adres: Het ip-adres van je game-pc op het 192.168.192.x netwerk van de router
Doel port-range: 24500-24507
Klik op knop Rij toevoegen
Openbare port-range: 24300-24331
Doel port-range: 24300-24331
Klik op knop Save

Tijs.

Dag Tijs,

Vriendelijk bedankt!

Nog een laatste vraagje: Hoe kom ik er precies achter wat het ip adres van mijn game pc is? Moet dat ook via de opdracht prompt en hoe staat het daar vermeld?

Mvg,

Coen

Inderdaad. In de opdracht prompt met de opdracht: ipconfig
IPadres.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan