portforwarding met dubbele router

Status
Niet open voor verdere reacties.

merkelbeek

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2009
ik heb een probleem met portforwarden ik zal het ff uitleggen

routers
- edimax Wireless Router
- tele 2 modem (zwart kastje)

de lijn komt onder binnen deze gaat naar het tele2 kastje, boven op mijn kamer heb ik de edemax Wireless Router hangen,er gaat een kabel van onder poort 1(tele2 modem) naar de wan poort van de edimax

boven op mijn kamer heb ik dmv een lan kabel de media player verbonden met de edimax Wireless Router, ik zit ook met de laptop op draadloos op de edimax router

alleen de ip ranges kloppen inet

als ik op de edimax Wireless Router zit heb ik een op met 192.168.2.101 en op het tele2 modem 192.168.1.8 zoals je ziet is het 3de getal verkeerd dat is bij de ene 2 en de ander 1, hierdoor kunnen de pc´s die onder staan niet verbinden met de pc´s/laptops van boven omdat de ip ranges anders is hoe kan ik dit gelijk maken?

ik heb beide routers op 192.168.1.1 gezet maar dan krijg ik conflicten?

en mijn 2 de vraag is hoe kan ik bijvoorbeeld de media player forwarden zodat die van buitenaf bereik baar is

het gaat dus zo mediaplayer > edimax Wireless Router > tele 2 modem > internet

mvg merkelbeek,

goed logisch nagedacht ... echter je verlost jezelf van veel configuratie ellende door de Edimax router gewoon in te stellen als Edimax draadloos access point. Dan wordt de Tele2 modem de DHCP server voor het gehele netwerk, en dan hoef je je voor portforwarding alleen over de modem te ontfermen: http://portforward.com/

Laatst bewerkt:
Hoeveel lan kabels kunnen er in het tele2 modem?
Kijk je ook televisie via tele2?

Er kunnen 4kabels op 2 zijn bezet voor de tv en 1 loopt naar boven en deze zit in de wan poort van de edimax, als acces point instellen lukt me niet echt heb nu ap bridge to point op de edimax gedaan en het Mac Adress van het Tele2 modem erin gezet nu werkt die helemaal niet meer :p

Wat is de makkelijkste configuratie die ik kan gebruiken?

Mvg,

Kabel naar je computer wel vanuit poort 3 of 4 van tele2.
zet in de edimax de dhcp eens uit.
steek dan de kabel die van het tele2 modem komt eens in poort 1 van de edimax.
Doet de rest het nu wel?

Kabel naar je computer wel vanuit poort 3 of 4 van tele2.
zet in de edimax de dhcp eens uit.
steek dan de kabel die van het tele2 modem komt eens in poort 1 van de edimax.
Doet de rest het nu wel?

het werkt nu !dankjewel
maar kan het klopen dat ik alleen in het tele2 modem kom en niet meer in het edimax kastje?

ja dat klopt.

topic kun je zelf als opgelost zetten.
boven je eerste vraag.
status opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan