Portforwarding Siemens Gigaset SX551 Minecraft server werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesse123

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2012
Hallo,

Ik heb een probleem met het maken van een Minecraft server.
Een tijdje terug heb ik een server gehost vanaf mijn pc beneden maar die doet het tijdelijk niet meer.
Nu ben ik hem aan het hosten op mijn laptop (van school). Ik kan er zelf wel op via localhost:25565 maar een vriend van mij kan niet joinen (via het ip van de router (niet 192.168.2.1 maar het externe ip adres wat ik niet op internet zet)). Zijn Mincraft zegt dan "Cant reach server". Op de oude pc heb ik ook moeten portforwarden en nu doe ik het op precies dezelfde manier maar dan met het IP4 adres van mijn laptop. Deze loopt via de internetkabel. Ik kan ook draadloos maar dan heb ik een ander IP4 adres.

Mijn router:

SIEMENS
Gigaset SX551
KPN

Huidige instellingen router:
Naamloos.png

Op deze foto zie je wel het ip4 adres van mijn internetkabel staan.
Verder staat mijn laptop zowel in local als in wireless clients met het IP4 adres van mijn draadloos internet terwijl ik aangesloten ben op mijn internetkabel. Het IP4 van draadloos is 192.168.2.9 en die van de kabel 192.168.2.10 de server werkt op beide adressen niet. (Zie afbeelding hieronder)
Naamloos2.png

Ik hoor graag wat er mis is of wat ik aan moet passen zodat anderen er ook op kunnen.

Gr. Jesse

Laatst bewerkt:
Zal dan wel aan firewall op je laptop liggen.
Kijk alle (mogelijke) firewalls na, en schakel die (bijv.) tijdelijk even uit of maak een uitzondering waarin TCP poort 25565 inkomend is toegestaan.

Tijs.

Hoi Tijs,

Bedankt voor je snelle reactie.
Het probleem is dat ik mijn firewall niet kan uitzetten. Ik ben namelijk geen administrator.
Hier schermopnames van de firewall:

Naamloos.jpg
Naamloos2.jpg

Gr. Jesse

Ik zie het volgende op Internet:
"Forefront Endpoint Protection 2010 waarborgt dat de Windows Firewall actief is en correct werkt..."

Oftewel: Forefront is zelf géén firewall, maar zorgt ervoor dat de Windows Firewall het doet.
Aanpassingen zouden dus in de instellingen van de Windows Firewall moeten gebeuren.

Ik kan niet beoordelen of je daar wijzigingen in mag/kunt aanbrengen.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> wf.msc
Kijk of je daar die uitzondering kunt aanmaken waar ik het in de vorige posting over had. Indien niet, probeer dan nog het volgende, en anders houdt het gewoon op:
Maak op het bureaublad een snelkoppeling naar wf.msc , rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren". Lukt het om het programma dan op te starten, probeer dan alsnog die uitzondering aan te maken.

Tijs.

Dan zegt hij het volgende:
Naamloos.png
Dus dan houdt het helaas op.
Maar toch bedankt voor je advies.

Gr. Jesse

Zet je de vraag nog even op opgelost?

Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan