Portforwarding Vista & Speedtouch 780

Status
Niet open voor verdere reacties.

Radathag

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2009
Berichten
13
Ik heb de post ook al ergens anders staan (netwerk, routers). Ik weet eigenlijk niet helemaal waar de vraag thuishoort. Laat me even weten wat de beste plek is, dan haal 1 van de 2 weg :) Komt ie:

Systeem: Vista (32 bit)
Router: Thompson Speedtouch 780
Firewall: Ja, vista firewall, en inbraakdetectie is ingeschakeld
Netwerkkaart: Realtek RTL8168/8111 Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0)
Lanverbinding: met kabel
DSL Provider: KPN

Het geval wil dat ik graag een aantal poorten wil openzetten om te kunnen gamen etc.
Dmv van port forwarding heb ik een aantal poorten opengezet en uitzonderingen toegepast op de windows firewall waar nodig zodat er geen verdere problemen meer zouden moeten zijn. Alles werkte prima!

Maar nu kan ik zoveel port forwarding doen als ik wil maar de poorten blijven gesloten, althans, de games werken niet meer. Ik heb een windows 7 erop gezet (als 2e besturingsysteem), maar dat werkte niet zoals ik wilde dus heb ik dat weer gedelete. Tevens heb ik ook een Harddisk gekocht die netwerk aansluitingen heeft. Ik heb toen de werkgroep naam veranderd.

Dus ik heb een gratis tooltje gedlled: Simple Port Forwarding
Mooi tooltje! Echter wanneer alles is uitgevoerd (6 stappen) en ik doe tot slot stap 7 om te testen failed hij op alle poorten die open horen te staan.
Heel vreemd, want deze tool voert alles goed uit, hoe je manueel het ook zo doen.

Dus tot slot dacht ik op Speedtouch.nl software updates te dllen en dan is hopelijk alles verholpen, want een factory reset werkte ook niet. Ik heb ook al de Realtek drivers verwijderd en opnieuw geinstalled, geen resultaat.

Na de software van speectouch.nl te hebben gehaald heb ik runde ik de installatie. En wat blijkt?? De software kan de Speedtouch 780 niet meer detecteren! De speedtouch staat ook niet meer in de werkgroep en vanuit het netwerkcentrum kun je niet rechtermuisknop functies gebruiken op de gateway. Dus ik de KPN CD-Rom er tot slot in gestopt, en wat blijkt? KPN CD-Rom herkent de speedtouch wel. Naderhand weer de update software van speedtouch gedlled, maar weer geeft de software aan niet de speedtouch te kunnen detecteren. Tot slot nog gechecked op UPnP aanstond op de router en dat RLTDD gebeuren. Alles staat geactiveerd.

Wie kan mij helpen en ervoor zorgen dat vista de speedtouch weer kan detecteren zodat dus ook de port forwarding weer werkt? (BTW, ik heb ook nog een Laptop met XP, die ik ook niet kan detecteren). Wat zie ik nu nog over het hoofd? Alvast bedankt!


Rad

Dus wat ik heb geprobeerd:
- Realtekdrivers deleten en opnieuw installeren
- Speedtouch factory reset
- Speedtouch portforwarding manueel gebruikt.
- Simple Prot Forwarding tool gebruikt
- Vista Firewall instellingen gereset
- KPN installatie CD-Rom gebruikt
- Speedtouch software updates ge-installeerd.
 
Laatst bewerkt:
en als je dit probeert:
inbraakdetectie uitschakelen
poort proberen openen
testen
inbraakdetectie inschakelen
testen

succes:thumb:
 
Hmm ik ben erachter gekomen dat je superuser rechten nodig hebt om dit te doen.

Daar heb ik een hele mooie site voor gevonden hoe je dat moet doen.
Echter moet je wel eerst de herstel software ff downloaden van KPN. Dat heb ik gedaan. Alvorens ik begon heb ik eerst even de herstelsoftware gedraaid om er zeker van te zijn dat het werkt. De software blijft hangen omdat ie de Speedtouch niet kan vinden in mijn netwerk.. LOL :cool: En dat probeer ik nu net op te lossen.

Iemand een idee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan