Portforwarding WL-114

Status
Niet open voor verdere reacties.

dexterzlab

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2007
Hallo,

Ik heb ADSL van planet met 'n speedtouch modem en een Sitecom WL-114. Alles werkt prima behalve dat ik geen poort openkrijg voor mn torrent programma. Ik heb een Mac en een pc laptop, en de poort staan open in mn firewall (zonder de router werkt het wel) Maar als ik op de WL114 inlog en de poort naar het IP adres van mn mac doorstuur verlies ik mn verbinding. Wat doe ik fout?!?!

Dexter

Normaal als je in je router zit moet je naar virtual server gaan en daar de poort open zetten. Heb je anders wel altijd internetverbinding met je mac en je laptop?

Normaal als je in je router zit moet je naar virtual server gaan en daar de poort open zetten. Heb je anders wel altijd internetverbinding met je mac en je laptop?

Ja. Ik heb gewoon internet ook met de router ertussen, maar als ik de poort open zet, dan verlies ik de verbinding. Poort nummer naar internal IP, toch?

Laatst bewerkt:
Staat er nergens virtual server daar kan je de poort gewoon openzetten en hoef je geen ip in te vullen.

Bij virtual server vraagt ie om n poort nr. en laatste getal van een IP adres (169.123.100.???). dus stuur ik poort 40580 door naar mijn IP. save, reboot en... NIKS
Ik hou wel verbinding, maar van mn torrent programma hoor ik:

Testing port 40580 ...
NAT Error - Connection attempt to 80.xx.xx.30:40580 aborted: timed out after 20sec.

Net op mn PC geprobeert... (Dus poort naar IP van laptop gestuurd). Werkt ook niet. Ik las ergens dat je een statisch IP moet instellen. Mijn IP adres is dynamisch, maar wel elke keer hetzelfde. Als ik DHCP uit zet dat verlies ik de verbinding. WAT DOE IK FOUT!?
PS: Nu moet ik wel zeggen dat mn DL snelheid op Azureus (op de PC) 300 Kb/sec is nu en ik dus goed kan downloaden, maar de TCP & UDP ports zijn nog steeds niet open.

Laatst bewerkt:
Heb op een ander forum de oplossing gevonden. Het was eigenlijk heel simpel. De Speedtouch 510 is ook een router en dus had ik 2 routers en portforwarding gaat bijna altijd mis als je 2 routers hebt. Ik heb dus de WL114 omgezet in een draadloze switch door ipv de WAN input de LAN input te gebruiken (Dus van ST510 naar LAN port van WL114) op die manier word de routerfunctie van de WL114 dus niet gebruikt.

Voor meer info over dit onderwerp:
http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=17883

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan